-
1. Data: 2008-10-25 07:25:32
Temat: Termin rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Art. 106. 2. Ustawy Prawo Telekomunikacyjne mówi:
"Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w
terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja
została uwzględniona."
Co oznacza tu "rozpatrzenie"?
Czy w ciągu 30 dni odpowiedź na reklamacje musi mi być dostarczona
listem poleconym, czy wystarczy sam fakt "rozpatrzenia" (a list z
odpowiedzią można mi wysłać np. później), czy może wystarczy sam fakt
wysłania listu poleconego w czasie 30 dni (a potem poczta może to np.
jeszcze 2 tygodnie dostarczać)?
Czy wiecie może gdzie można znaleźć wiążącą interpretacje sprawy tego
typu (jakieś definicje w ustawie, wyrok sądu)?
-
2. Data: 2008-10-25 07:53:57
Temat: Re: Termin rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Tomasz Pyra wrote:
> Art. 106. 2. Ustawy Prawo Telekomunikacyjne mówi:
> "Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w
> terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja
> została uwzględniona."
>
> Co oznacza tu "rozpatrzenie"?
> Czy w ciągu 30 dni odpowiedź na reklamacje musi mi być dostarczona
> listem poleconym, czy wystarczy sam fakt "rozpatrzenia" (a list z
> odpowiedzią można mi wysłać np. później), czy może wystarczy sam fakt
> wysłania listu poleconego w czasie 30 dni (a potem poczta może to np.
> jeszcze 2 tygodnie dostarczać)?
Praktyka mówi o wysłaniu odpowiedzi pisemniej najpóźniej w ostatnim dniu
terminu 30-dniowego. No i oczywiście w przypadku gdy odbiorca twierdzi,
że takiej odpowiedzi nie dostał, na operatorze lezy obowiązek wykazania,
ze coś takiego zrobił.
>
> Czy wiecie może gdzie można znaleźć wiążącą interpretacje sprawy tego
> typu (jakieś definicje w ustawie, wyrok sądu)?
Z tego co wiem, to nie.
M.