  • Data: 2010-09-11 23:17:12
    Temat: zablokowanie zniszczenia drogi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Ave!

    Młody lokalny aktywista, którego żona zrzędzi na konieczność częstego
    mycia okien, postanowił ruszyć "inicjatywę społeczną" w postaci
    zainstalowania progów zwalniających.

    Problem polega na tym, że droga jest żwirowa, i to w nie najlepszym
    stanie - i w mojej, i nie tylko mojej, opinii takie progi sytuację
    kurzenia tylko pogorszą, a za to dowalą zawieszeniu ludzi, którzy i tak
    jadą sobie wolno, jak np. ja (drugi bieg, wolne obroty półtoralitrowego
    dieselka, Corsa B - jak ktoś chce, może sobie policzyć, ile to jest, ale
    generalnie poniżej prędkości rowerzysty z astmą).

    Wiadomo: pędziwiatry będą hamować przed progiem (większe kurzenie) i za
    progiem przyśpieszać (znowu kurz). No i każda nierówność na luźnej
    nawierzchni to dodatkowy kurz.

    Odśnieżanie także będzie utrudnione.

    Co więcej okolica jest rozwojowa, tj. tymi drogami będzie jeździł sprzęt
    ciężki (dostawy, betoniarki itepe), które jadą równo jak leci - najwyżej
    więcej się zakurzy. I może więcej cegieł po drodze popęka, ale co im tam...

    Argument "może nie zwolnią, ale za to więcej wydadzą na paliwo i
    zawieszenie" uważam za dziecinny - przede wszystkim pędziwiatry nie będą
    prowadzić szczegółowej statystyki i badań, co im podnosi koszta. Gdyby
    tak robili, to by w ogóle nie pędzili ;)

    Zaczął zbierać podpisy - cóż, ja sobie pozbieram kontrpodpisy (jest paru
    chętnych), ale w razie czego (sporo osób nie ma doświadczenia z
    mieszkania przy progach zwalniających i nie wierzą, że pędziwiatry będą
    na zmianę hamować i przyśpieszać) - czy można to zablokować będąc w
    mniejszości? Droga gminna jakby co.

    W sumie nie wiem, jak wygląda proces zmian w nawierzchni na drodze
    gminnej, czy starostwo musi przyklepać pozwolenie na budowę...