    From: "Kane" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wzory na t-shirtach
    Date: Fri, 15 Oct 2004 16:42:13 +0200

    WItam

    Znajomy otwiera firme a dokladnie rozszerza dzialalnosc - chce robic
    koszulki z nadrukami. W zwiazku z tym mam pytanie a raczej klopot: czy
    prawnie zakazane jest uzywanie wzorow na koszulkach czy hasel (wraz z krojem
    czcionki lub zmienionym krojem czcionki) ktorych juz ktos uzyl ? Czy ten
    ktos kto np sprzedaje koszulkji z napisem "XXX" o danej formie, ksztalcie i
    czcione moze dochodzic swoich praw od mojego znajomego ktory bedzie trzaskal
    praktycznie identyczne koszulki ? (wzor oczywiscie zrobi sobie sam ale
    bedzie to wizualne odbicie wzoru z koszulki juz sprzedawanej przez inną
    firmę). Zaznaczam ze nie sa to zadne firmowe koszulki duzych korporacji w
    stylu Adidas, hasla nie są reklamowe, na koszulkach nie ma znaczka "prawa
    zastrzezone" (nie wiem czy cos to zmienia) ani "trademark" - no ale sa
    jedyne w swoim rodzaju i tyle. WIem ze firma ktora robi te koszulki bierze
    czesto pomysly od roznych ludzi - czy ludzie ktorzy wymyslili i oddali
    pomysl np firmie A moga dochodzic swoich praw od firmy B ktora bedzie robic
    takze koszulki z takim haslem ?

    Mam nadzieje ze za bardzo nie namieszalem, licze na waszą pomoc.

    Krzysztof Ulczok