    From: Kwant Swiatla <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wypowiedzenie umowy przez jednego z kredytobiorców
    Date: Wed, 29 Feb 2012 07:28:24 -0800 (PST)

    Uprzejma prośba o poradę.

    Rozwiodłam się z mężem 3 lata temu (zdradzał mnie regularnie i miał
    już dziecko). Mieliśmy dwa mieszkania - oba na kredyt. Przed sądem
    zaproponowaliśmy ugodę, jedno mieszkanie dostał mąż, drugie - ja.
    W obu mieszkaniach oboje byliśmy kredytobiorcami dla banku, ale w
    ugodzie zapisaliśmy, że kredyt za moje mieszkanie spłacam ja, a za
    jego - on sam.

    Od jakiegoś czasu były mąż próbuje za wszelką cenę wyłączyć się z
    mojej umowy. Zaznaczam, że kredyt spłacam regularnie bez żadnych
    problemów.
    Bank nie zgadza się na wypisanie ex-męża, ponieważ mam zbyt małe
    dochody i zdolność kredytową.
    Teraz mąż teraz straszy mnie, że jednostronnie wypowie umowę kredytową
    (bez mojego podpisu).
    Będzie to skutkować tym, że w ciągu 30 dni będę musiała oddać
    należności do banku lub przyjdzie komornik.

    Pytanie: czy to możliwe? Do każdego aneksu bank wymagał podpisów nas
    dwojga, a tak krytyczna sprawa jak wypowiedzenie może odbyć się bez
    mojego podpisu?

    W Umowie kredytowej nie ma zapisu na tę okoliczność - jest po prostu
    wstęp: "Umowa zawarta między: XX(ja) i YY(ex-mąż) zwanymi dalej
    Kredytobiorcą"

    Uprzejmie proszę o rady i jeśli można powołanie się na jakieś przepisy
    prawa bankowego lub kodeksu cywilnego.

    Bardzo proszę Was o radę,

    Kasia