  • Data: 2012-03-01 08:54:19
    Temat: Re: Re: wypowiedzenie umowy przez jednego z kredytobiorców
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Feb 2012, Kwant Swiatla wrote:

    [...do "witka"...]
    > bardzo dziekuje za odpowiedz, jednak nie odpowiadasz zupelnie na moje
    > pytania.
    > z roznych przyczyn (nie ma sensu dokladne opisywanie mojej sytuacji
    > prywatnej) nie chce zgodzic sie na jednoosobowe wypowiedzenie umowy.

    1. Równie szczegółowo opisujesz samą umowę - i na podstawie takich
    ogólników ktoś ma dojść czy to o co pytasz jest możliwe czy nie.
    Doprawdy nie widzisz w czym problem?

    > uwazam, ze Kredytobiorca (a wiec strona umowy) sa dwie osoby.

    A nie uważasz, że umowa ma również drugą stronę, bank, i że:
    2. działanie jednego ze współdłużników *może* prowadzić do
    wypowiedzenia umowy przez wierzyciela, a "straszący" mąż
    może mieć na myśli tę wersję? (że to nie on "wypowie", lecz
    sprowokuje bank do wypowiedzenia z żądaniem natychmiastowej
    spłaty)

    > czy nie jest tak, ze wszelkich czynnosci prawnych w ramach tej umowy
    > moze dokonywac Strona (a wiec zgodnie dwie osoby)?
    > w tym swietle, wypowiedzenie umowy przez mojego meza byloby niewazne.

    Wydawałoby się, że z zasad ogólnych wynika tak jak piszesz, art.371 KC.
    Ale po drugiej stronie umowy jest bank, instytucja która dobrze
    wie ci za "haczyki" wpisać do umowy żeby zabezpieczyć SWÓJ interes.
    Rzuć okiem do art.491.2 KC (z tego mogš wynikać inne skutki, np.
    z następnego art.492)
    Raz jeszcze: weŸ pod uwagę, że Twój mšż może równie precyzyjnie
    opisywać to co chce zrobić, jak Ty twojš umowę.
    Formalnie "doprowadzenie do rozwišzania umowy" to nie to samo co
    "rozwišzanie" (lub "wypowiedzenie") umowy, ale efekt jakby mało
    się różni i nie każdemu musi to sprawiać różnicę

    > wydaje mi sie ze to dosc normalna sprawa (np. przy sprzedazy auta
    > bedacego wspolwlasnoscia - trzeba podpisy obu wspolwlascicieli,

    ...i w ten sposób dowiodłaś, że to co Ci się wydaje jest błędne.
    Art.198 KC. Koniecznie zajrzyj do tego KC, z jednej strony jest
    długi, z drugiej ... jak na polski akt prawny, jest BARDZO czytelny:
    _117.html

    pzdr, Gotfryd