  • Data: 2012-03-01 11:35:56
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez jednego z kredytobiorców
    Od: Kwant Swiatla <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    na poczatek: BARDZO dziekuje za merytoryczne ustosunkowanie sie do
    pytania.
    ponizej moje odpowiedzi:

    On 1 Mar, 09:54, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > On Wed, 29 Feb 2012, Kwant Swiatla wrote:
    >
    > [...do "witka"...]

    > 1. Równie szczegółowo opisujesz samą umowę - i na podstawie takich
    >  ogólników ktoś ma dojść czy to o co pytasz jest możliwe czy nie.
    >   Doprawdy nie widzisz w czym problem?

    ok, sorry - juz pisze.
    ====
    Umowa jest zawarta miedzy Bankiem (reprezentowanym przez bla bla bla)
    a:
    1. Ja (moje dane)
    2. Moj byly maz (jego dane)
    zwanymi dalej Kredytobiorca.
    ====
    dalej pargraf 18 umowy mowi o warunkach rozwiazania umowy przez
    Kredytobiorce (przez duze "K").
    tzn. Kredytobiorca moze wypowiedziec umowe z zachowaniem 30 dniowego
    terminu wypowiedzenia i ze nastepnego dnia zobowiazania staja sie
    wymagalne.
    ====
    czy jeszcze cos jest potrzebne, zeby zajac obiektywne stanowisko?

    >  A nie uważasz, że umowa ma również drugą stronę, bank, i że:
    > 2. działanie jednego ze współdłużników *może* prowadzić do
    >  wypowiedzenia umowy przez wierzyciela, a "straszący" mąż
    >  może mieć na myśli tę wersję? (że to nie on "wypowie", lecz
    >  sprowokuje bank do wypowiedzenia z żądaniem natychmiastowej
    >  spłaty)

    rozumiem - dziekuje za te informacje.
    wydaje mi sie, ze Bank nie ma przeslanek, zeby wypowiedziec umowe:
    place raty zawsze na czas.
    wydaje mi sie ponadto ze kredyty dla osob fizycznych duzo trudniej
    wypowiadac przez bank i tutaj mam szczegolna ochrone.

    >  Wydawałoby się, że z zasad ogólnych wynika tak jak piszesz, art.371 KC.
    >  Ale po drugiej stronie umowy jest bank, instytucja która dobrze
    > wie ci za "haczyki" wpisać do umowy żeby zabezpieczyć SWÓJ interes.
    >  Rzuć okiem do art.491.2 KC (z tego mogš wynikać inne skutki, np.
    > z następnego art.492)

    bardzo dziekuje i za te sugestie.
    wydaje sie ze art. 491.2 nie ma zastosowania, bo raty sa splacane
    terminowo i bezproblemowo.
    poza tym w umowie nie ma zadnych szczegolnych zapisow o mozliwosci
    wypowiedzenia przez jedna z osob stanowiacych kredytobiorce.

    > pzdr, Gotfryd

    raz jeszcze dziekuje.
    czy w swietle tego co napisales - mam podstawy, aby bank nie przyjal
    wypowiedzenia podpisanego przez mojego bylego meza?

    Kasia.