  • Data: 2006-06-24 16:01:02
    Temat: wynajem mieszkania na czas oznaczony
    Od: k...@d...pl szukaj wiadomości tego autora

    Opis sprawy:

    W zeszlym roku zawarlem umowe najmu na mieszkanie na okres 1 roku. W
    miedzyczasie jednak, po 6 miesiacach nadarzyla sie okazja zakupu nowego
    mieszkania z ktorej skorzystalem.
    Poinformowalem wlasciciela mieszkania (emailem), ze bede musial skrocic
    okres wynajmowania. Dostalem odpowiedz, ze bedzie to dla nich trudne
    ale zeby pomoc im szukac kogos na moje miejsce.
    Rozpoczalem poszukiwania i nawet znalazlem osobe ktora byla zobaczyc
    mieszkanie.
    W miedzyczasie wlasciciel poprosil mnie o podanie na pismie terminu
    opuszczenia lokalu gdyz ma kogos na moje miejsce.
    Za dwa dni jednak dostalem od wlasciciela pismo , ze umowa trwa i ze
    mam placici do konca trwania umowy.
    Nastepnie opuscilem mieszkanie i rozliczylem sie za okres w ktorym w
    nim przebywalem. Obecnie jednak wlasciciel wystapil do sadu grodzkiego
    o zaplate za okres do konca umowy.
    Sprawa wydaje sie dla mnie trudna, gdyz umowa byla na okres 1 roku i
    nie przewidywala wypowiedzenia.
    Obecnie dostalem decyzje sadu o zaplate czynszu za 5 miesiecy lub
    napisanie sprzeciwu.

    Posiadam:
    - potwierdzenia mailowe w ktorych poinformowalem wlasciciela o terminie
    opuszczenia lokalu ponad 2 miesiace wczesniej przed opuszczeniem
    lokalu.
    - potwierdzenie mailowe wlasciciela ze ma swiadomosc ze opuszczam lokal
    i jego sugestie o poszukiwaniu nowego najemcy.

    Czy jest szansa to wygrac, czy jestem skazany na zaplate?
    Moze ktos przechodzil podobna sprawe i jest wstanie mi pomoc?

    Pozdrawiam,