  • Data: 2006-06-25 07:36:14
    Temat: Re: wynajem mieszkania na czas oznaczony
    Od: "T" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No i wlasnie nie wiem czy na pewno jestem skazany na zaplate, gdyz co
    > prawda umowa nie przewidywala ale mam potwierdzenie na mailu ze
    > wlasciciel mieszkania ma nowego wynajmujacego od 1 czerwca i prosi mnie
    > o potwierdzenie opuszczenia lokalu. Potwierdzenie wyslalem.

    Mozna bronic oczywiscie tezy, ze on sie zgodzil na rozwiazanie umowy w
    zaproponowanym przez Ciebie terminie W SPOSOB DOROZUMIANY, czego dowodem byloby
    szukanie i znalezienie przez niego nowego lokatora i zwrocenie sie do Ciebie o
    opuszczenie likalu przed uplywem terminu okreslonego w umowie zawartej z Toba.
    Czyli - skoro kaze Ci opuscic lokal, to na logike najpierw musial sie zgodzic na
    Twoja propozycje.

    > Teraz natomiast domaga sie ode mnie kasy za okres od czerwca do
    > wrzesnia czyli do konca umowy.

    No jasne ze sie domaga, tez bym tak zrobila. On widzi w tym swoja szanse na
    dodatkowa forse. Zdaje sobie sprawe z tego, ze nic nie podpisal (porozumienia) i
    ze masz slabe dowody. Wiec gra. Pytanie czy sie przylaczysz

    > Wydaje mi sie, ze email to tez dowod.

    Tez dowod, oczywiscie. Tylko pytanie brzmi - jak oceni go sad w zestawieniu z
    dowodami przedstawianymi przez wynajmujacego. Czy da mu wiare, czy wlasciciel go
    podwazy i ewentualnie na ile skutecznie.

    No i wreszcie jeszcze jedna istotna kwestia - jezeli umowa zostala zawarta na
    pismie - winna byc na pismie rozwiazana. Mysle, ze to tu wlasnie bedzie lezal
    najwiekszy problem (niezachowanie formy - nieskutecznosc).