  • Data: 2008-03-18 16:24:26
    Temat: wynagrodzenie biegłego
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Zgodziłem się sporządzić opinię w sprawie cywilnej jako "biegły ad-hoc" (nie
    jestem zarejestrowanym biegłym, pracuję m.in. na uniwerku i sąd zwrócił się
    do wydziału z prośbą o pomoc).

    Z tego co się zdołałem zorientować sam powinienem przygotować rachunek za
    wykonaną pracę. Dotarłem do rozporządzeń o kosztach biegłych itd. ale
    wszędzie są tam strasznie zawiłe zasady określania "kwoty bazowej", która
    wywodzi się z ustawy budrzetowej i różnych procentowych współczynników.

    Czy ktoś mógłby podać jakąś konkretną kwotę bazową tudzież typową stawkę
    godzinową w takim przypadku (opnia z zakresu informatyki, ja stopnia/tytułu
    naukowego nie posiadam - piszę bo to zmienia stawki)?

    Dodatkowo pytanie czy mogę na rachunku umieścić oszacowane koszta telefonów,
    itd. (nie jestem w stanie dokładnie udokumentować tych kosztów, chociażby
    ze względu na różne "darmowe minuty").

    Czy gdzieś jest dostępny jakiś przykładowy wzór takiego rozliczenia,
    formularz?

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3