  • Data: 2006-09-11 08:24:04
    Temat: wykonanie strony www - prawo autorskie a licencja
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Wiem ze tamat byl walkowany wiele razy. Przeczytalem pare watkow i chcialem
    zebrac to w calosc i spytac sie czy dobrze rozumuje.
    Sprawa wyglada nastepujaco:

    Firma A zleca wykonianie strony www osobie Y ktora to osoba wystawia za ta
    usluge fakturke.
    Przez pewien okreslony czas osoba Y dokonuje aktualizacji strony
    nieodplatnie. Po tym okresie ma juz placone za zmiany.
    Ze wzgledu na opieszalosc osoby Y i zbyt dlugi czas oczekiwania na dokonanie
    zmian, firma A postanawia zakonczyc wspolprace z osoba Y i zatrudnic do tego
    osobe inna.

    I tu zaczynaja sie problemy
    Osoba Y twierdzi ze jesli tak to ona zdejmuje z serwera strone bo ta strona
    jest jej.

    A teraz pytanie czy dobrze rozumuje

    Osoba Y jest autorem tej strony i ma do niej prawa autorskie.
    Wlascicielem licencji do tej strony jest firma A i ona moze z ta strone
    przeniesc na inny serwer, zdjac ja itp.
    Jesli w licencji (pisemnie) nie jest zabroniona zmiana/przerobka tej strony
    przez firma A to ta firma ma pelne prawo ja zmieniac, aktualizowac itp.

    Jesli to co napisalem jest prawda to prosilbym jeszcze o podanie konkretnego
    artukulu ktory o tym mowi.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc