  • Data: 2003-09-08 08:44:34
    Temat: [www vs. prawo] Przestroga i uzupełnienie
    Od: "Pracus" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piszę ten post jako przestrogę i uzupełnienie informacji z wątku
    poruszonego tu i na grupie pl.comp.www około miesiąc temu,
    dotyczącego nieuczciwego klienta.
    Wiele osób pytało, co to za firma. Dziś zdecydowałem się
    ujawnić tą informację. Chodzi o Przedsiębiorstwo Budowlane
    ROLBUD z Gdyni (http://www.rolbud.pl/).

    Pokrótce cała sytuacja: przez kilka długich tygodni,
    przedstawiwszy trzy projekty i po akceptacji jednego z nich,
    na umowę ustną zawartą z właścicielem (pisemna umowa o dzieło,
    jako formalność, miała zostać podpisana w późniejszym terminie,
    po ukończeniu pracy), wykonałem serwis www prezentujący ofertę
    firmy. Wynagrodzenie za pracę było ustalone od pierwszego
    kontaktu z firmą i chociaż praca oraz koszta i tak przerosły
    założenia, nie miałem zamiaru go podwyższać.

    Tymczasem, za uczciwą pracę zostałem potraktowany jak śmieć -
    na większą część wynagrodzenia, właściciel firmy chciał
    wystawić fakturę za swoje "usługi" w zakresie konsultacji do
    mojej pracy (czyli po prostu rozmów i ustaleń nt. kształtu i
    zawartości jego własnej witryny).

    Gdy odmówiłem takiego rozliczenia, na odchodne usłyszałem
    "spierd***, nie potrzebuję tego" (zresztą wcześniej także
    nie można było nazwać atmosfery przyjazną i kulturalną), po
    czym zmieniono hasła na serwerach, które hostingują firmę
    ROLBUD. Mój utwór jest tam wykorzystywany do dziś (od ponad
    dwóch miesięcy)...

    Ujawniam dane nieuczciwego zleceniodawcy jako przestrogę.
    Dziwić zapewne może ilość i prestiż wyróżnień - sprawa brzmi
    być może dziwnie, biorąc to pod uwagę.
    Niestety, tego doczekaliśmy się teraz w Polsce.

    Pozdrawiam!
    Maciej Szylke