  • Data: 2010-12-22 16:05:23
    Temat: wątpliwy dług i śmierć
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re> szukaj wiadomości tego autora

    Spadkodawca zmarł pół roku temu, dzisiaj dostaje pismo (zwykły list
    kierowany do spadkodawcy) od windyfikatora, że ma on od 8 miesięcy nakaz
    zapłaty za niezapłacone rachunki telefoniczne sprzed 3 lat. Pismo w stylu
    zapłać bo będzie drożej i gorzej. Dzwoniłem, przedsiębiorstwo
    windyfikacyjne nie chce zbytnio rozmawiać ani udowodnić mi, że dług
    faktycznie istniał. Mogę zapłacić i sprawa się skończy ale, de facto, nie
    mam żadnych twardych podstaw. Dziwne, żeby spadkodawca nie zapłacił, w
    dokumentach "rodzinych" nie mogę tego ani wykluczyć ani potwierdzić.
    Niechęc windykatora do udzielania informacji budzi moje podejrzenia.
    Podsumowując mam: kwote długu z odsetkami i kosztami sądowymi,
    wiedzyciela (pierwotnego i windykatora), sygnature akt z e-sadu.
    Jak ustalić stan faktyczny. Jak dobrać się do akt sprawy, nie jestem
    stroną a jedynie jednym ze spadkobierców?