  • Data: 2010-12-24 19:59:59
    Temat: Re: wątpliwy dług i śmierć
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:if2tqo$ul$1@node1.news.atman.pl...

    > Fakty:
    > 1. Dziadzio zmarł.
    > 2. Jest NZ na dziadzia (rozumiem, że wydany za życia, bo w razie zwrotki
    > ADRESAT ZMARŁ, sąd uchyliłby nakaz)

    Sprawdź, bo czasem poczta zamiast odesłąć to "adresat zmarł", odsyła z
    adnotację "nie podjęto w terminie".

    > 3. Nakaz się uprawomocnił na mur beton.
    >
    > Pytania:
    >
    > 1. Podstawa odwołania ? Skoro dłużnik długu nie kwestionował ...

    Jeśli się uprawomocniło? Żadnych podstaw i najlepiej zapłacić. Oczywiście,
    gdy powód załóżmy był ciężko chory i nie mógł wnieść sprzeciwu, to termin
    możnaby przywrócić, ale nada nie mamy argumentów na uchylenie.

    > 2. Postępowanie spadkowe było ?
    > 3. Ustawowe pół roku od śmierci minęło ?

    > A co w tym dziwnego jak masz 900 000 dłużników ?

    Nie sądzę, by oni to obsługiwali ręcznie. Mnie owe 8 miesięcy dziwi
    przykładowo i wzbudza podejrzenie, że przez telefon podano z palca tę
    informację po tym, jak ktoś zapytany o dziadka powiedział, że zmarł on pół
    roku temu. Ale oczywiście to tylko mój domysł i mogę się mylić.