  • Data: 2010-12-22 19:23:01
    Temat: Re: wątpliwy dług i śmierć
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rmrmg" <i...@s...atu.re> napisał w wiadomości
    news:iet7k3$324$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak ustalić stan faktyczny. Jak dobrać się do akt sprawy, nie jestem
    > stroną a jedynie jednym ze spadkobierców?

    Przede wszystkim należy wezwać firmę do przesłania odpisu tytułu
    wykonawczego, bo nie wiadomo o co chodzi. Jednocześnie ją powiadomić, że
    posiadany przez nich tytuł wykonawczy jest w chwili obecnej bezprzedmiotowy
    z pwoodu śmierci osoby, od której zasądzono należność. Potem zastanowić
    się, czy warto kopać sie z koniem. Jeśli tak, to należałoby ustalić w jaki
    sposób zmarły miał w zwyczaju regulować zobowiazania i spróbować zdobyć
    dowód na to, że jednak zapłacił.

    W przeciwnym wypadku windykatorzy będą musieli wystąpić o prawomocny tytuł
    wykonawczy przeciwko spadkobiercom, co im chwilę zajmie ale jednocześnie
    powiększyć koszty procesu. Tak, czy siak w celu odparcia roszczeń firmy
    telekomunikacyjnej trzebaby było dowieść, ze należność uregulowano. Z tym,
    że moim zdaniem warto byłoby ustalić,c zy oni posiadają ten tytuł
    wykonawczy i z jaką datą. Bo jeśli faktycznie tytuł wykonawczy wydano po
    śmierci spadkodawcy, to w mojej ocenie temin wniesienia sprzeciwu jest
    spokojnie do przywrócenia, a wówczas wartoby było sparwdzić,c zy czasem
    należność się nie przedawniła.