    From: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ustna umowa o pracę i problem z wynagrodzeniem
    Date: Tue, 05 Jan 2010 22:13:46 +0100

    Witam !

    Jakiś czas było wspaniale, ale ostatnio zaczęło się psuć i praca stała
    się uciążliwa, szczególnie gdy doszło do rozmowy z szefem, ale nie zawsze.
    Pracuje już z 6 lat w małym zakładzie do 15 osób.
    Mimo podjęcia pracy i moich próśb o umowę, kilkukrotnie w ciągu 6 lat
    prosiłem o podpisaną umowę, niestety do dziś nie otrzymałem i powiem że
    w ciągu tych kilku lat machnąłem na to ręką i pracowało się dalej.
    Ok 2 lata temu doszło do tego że chciałem odejść z pracy z powodu
    mizernej płacy, dostałem propozycje podwyżki którą zaakceptowałem i
    zaraz po tej rozmowie, poprosiłem o umowę, odpowiedz dostałem podobną "
    tak tak jutro napiszę " i tak kilka dnie przypominałem potem za 3
    tygodnie i tak zeszło do dzisiaj.
    Ostatnio zaczęły się pogarszać stosunki z pracodawcą że miałem chęć dać
    sobie spokój i odejść, ale wiadomo przywiązanie do miejsca, ale chodzi
    to za mną od tamtej pory i czuje że mi to na zdrowie nie pomaga.
    Stało się to czego mogłem się spodziewać ale to chyba nie powinno tak
    być dostałem wynagrodzenie pomniejszone o 15% jak zwykle, dowiedziałem
    sie o tym dzisiaj bo akurat teraz zaglądnąłem na konto i przykuło mnie
    do monitora, ciśnienie wrosło i tak dalej wiadomo co dalej.
    Zastanawiam się nad tym przed rozmową z szefem co ja teraz mogę zrobić,
    nie ma umowy, tylko słowna.
    Porblem jest jeszcze jeden, płaca zresztą nie tylko mnie jest dziwnie
    ustalana podstawa jest praktycznie zawsze inna i dopasowywana jest do
    całkowitej sumy poprzez dodatki, premie itp.
    Jak dostajemy socjalne to też podstawa jest obniżana tak aby kwota
    brutto była odpowiednia i praktycznie taka sama co miesiąc.

    chciałbym poznać czy to co robi jest prawidłowe czy nie, nie myślę o
    jakiejś wojnie z szefem bo to chyba nie fer, zresztą on też fer nie
    postępuje, ale decyzję zostawię na potem.

    feniks