  • Data: 2010-01-06 07:58:19
    Temat: Re: ustna umowa o pracę i problem z wynagrodzeniem
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał_Sz" <s...@p...onet.pl> napisał
    > Pisałem że prosiłem przez ten okres kilkanaście razy co jakiś czas,
    > ostatnio ok 1 rok temu prosiłem, ale nie dostałem nic do podpisania,
    > oczywiście zapewnienia były że przygotuje.

    Zobacz w kodeksie pracy, odnosnie nawiazania stosunku pracy. Pracodawca ma
    obowiazek potwierdzic zawrcie umowy na pismie. IMHO brak tego można poczytać
    za ciężkie naruszenie obowiązków pracy i możliwość odejścia bez
    wypowiedzenia z Twojej strony oraz żądanie odszkodowania, oraz karę dla
    pracodawcy. Pytanie co jest do udowodnienia? Jak udowodnisz na jaką kwotę
    się umawialiście? Ile odprowadzał składek i zaliczek podatku? A to mogłoby
    być podstawą roszczeń o niedopłatę wynagrodzenia. Kto przygotowywał i
    składał Twój PIT roczny do US i jakie przychody z tej pracy tam podawano?

    > Pracodawca zatrudnia Cię legalnie czy nie, odprowadza za Ciebie zaliczkę
    > na
    > Tak tu jest raczej wszystko OK, nie było nigdy problemów, dostaje kwitek

    ale czy kwotowo to się zgadza, ile i od czego on to odprowadzał?