  • Data: 2010-01-06 15:40:41
    Temat: Re: ustna umowa o pracę i problem z wynagrodzeniem
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
    > Zobacz w kodeksie pracy, odnosnie nawiazania stosunku pracy. Pracodawca ma
    > obowiazek potwierdzic zawrcie umowy na pismie. IMHO brak tego można
    > poczytać za ciężkie naruszenie obowiązków pracy i możliwość odejścia bez
    > wypowiedzenia z Twojej strony oraz żądanie odszkodowania, oraz karę dla
    > pracodawcy. Pytanie co jest do udowodnienia? Jak udowodnisz na jaką kwotę
    > się umawialiście? Ile odprowadzał składek i zaliczek podatku? A to mogłoby
    > być podstawą roszczeń o niedopłatę wynagrodzenia. Kto przygotowywał i
    > składał Twój PIT roczny do US i jakie przychody z tej pracy tam podawano?

    po pierwsze to artykuł29 Kodeksu Pracy definiuje formę zawarcia stosunku
    pracy, a więc jesli jakaś umowa ustna była to powinna zostać potwierdzona na
    piśmie najpużniej pierwszego dnia pracy, skoro gość od wielu lat nie posiada
    pisemnej umowy pracy to znaczy że od wielu lat pracuje na czarno, powinien
    czym prędzej zawiadomić jakieś PIPy, ZUSy, USy, niech wpadmą do pracy i
    zrobią kontrolę, potrm będzie mógł dochodzić sądownie odszkodować

    > ale czy kwotowo to się zgadza, ile i od czego on to odprowadzał?

    bardzo mnie ciekawi jak to możliwe żeby opłacać skłądki ZUS na kogoś kto nie
    jest pracownikiem, bo nie ma umowy o pracę, a jeśli taka możliwoś istnieje
    to czy te skłądki są wżne?