eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoustawa o ochronie danych osobowych a dane umieszczone w necie › Re: ustawa o ochronie danych osobowych a dane umieszczone w necie
    From: Sarpedon <f...@t...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ustawa o ochronie danych osobowych a dane umieszczone w necie
    Date: Wed, 02 Aug 2006 16:20:39 +0200

    Szerr napisał(a):
    > Przecież to nie są dane wystarczające do identyfikacji osoby.

    jak to nie?

    "Art. 6
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
    2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się
    na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
    kulturowe lub społeczne.
    3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań."

    moim zdaniem jednak osoba lamiaca prawo to autor postu. ty nie
    administrujesz zbiorem danych osobowych, tylko administrujesz strona
    internetowa w dodatku posiadajaca miejsca udostepnione dla ogolu (cos
    jakby wlasciciel tablicy ogloszeniowej). w zwiazku z tym wydaje mi sie
    ze odpowiedzialnosc nie lezy po twojej stronie.