    From: "User of Internet" <u...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: teren prywatny - jak sprawdzić?
    Date: Sun, 21 Aug 2005 10:03:45 +0200

    od kilkunastu last użytkuję garaż. grunt pod garażem jest moją właśnością.
    garaż zlokalizowany jest w pobliży 2 bloków mieszkalnych (wspólnoty
    mieszkaniowe).
    aby dojść z jednej strony trzeba było przejść przez furtkę. furtka przez
    lata nie była zamykana.
    do dzisiaj, bo ktoś na ogrodzeniu wywiesił "Teren prywatny" a furtkę
    zamknął.
    mam alternatywne dojście z drugiej strony korzytając z ulicy, ale muszę
    sporo nadrabiać.
    ale moje pytanie odnosi się gdzie sprawdzić czy tereny wokół tych domów są
    rzeczywiście prywatne.
    do geodezji czy architektury?
    czy bez powiadomienia właścicieli garaży mogli tak uczynić? czy nie
    powinienem dostać klucza?
    a jeżeli grunty są komunalne? jak to rozegrać?
    jednak przede wszystkim chce sprawdzić czy mieli podstawy prawne do
    zamontowania tabliczki i zamknięcia furtki.
    z góry dziękuje za wszelakie podpowiedzi