  • Data: 2012-04-28 02:29:10
    Temat: spoldzielnia
    Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    za niedługo jak co roku moja Spółdzielnia robi spęd lokatorów, który ma jej
    przegłosować co trzeba. Chciałbym, żeby to zaczęło służyć lokatorom. Na
    początek chcę spowodować zlikwidowanie komisji, które są wybierane z
    lokatorów i w zasadzie oprócz zbierania się i pobierania diet- nic nie
    robią. Chciałbym poddać pomysł ich likwidacji, i powołania na ich miejsce
    jednej komisji, która będzie miała za zadanie kontrolę przetargów, zakupów,
    etc- a także będzie mogła zażądać np audytu- wykonanego przez zewnętrzną
    firmę. Czyli: przetrzepać im papiery. Prezes nie chce przyjąć wniosku- bo
    twierdzi, że nie może powstać taka komisja- bo to sprzeczne z prawem (niby
    nie mają dostępu do tajemnic służbowych). Czy mogę to jakoś na spółdzielni
    wymóc? Kolejny wniosek, jaki chciałem przedłożyć do przegłosowania- to
    znaczna redukcja pracowników i przeorganizowanie ich na wzór administracji
    wspólnoty. Czy jest to z punktu widzenia prawa realne- bo jak ktoś na
    poprzednim zebraniu się w tym tonie odezwał, to stwierdzili, że Spółdzielnia
    musi mieć 2 prezesów i księgową ,a oni zatrudniają kogo chcą.
    Czy możecie mi chociaż poradzić, gdzie się mogę udać po pomoc, może jest w
    sieci coś przystępnie napisane, jakieś fora na te tematy?

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron