    From: Peanut Butter & Jelly <n...@n...pam.eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: spadki, mieszkania... mam dość.
    Date: Wed, 07 Feb 2007 02:05:35 +0100

    Witam i proszę o radę!
    Moj tata, który zmarł kilka miesięcy temu był głównym lokatorem w
    mieszkaniu spółdzielczym. W mieszkaniu tym jestem zameldowany na pobyt
    stały z żoną i córeczką - ja i córeczka od urodzenia.

    Na skutek rodzinnych konfliktów moja siostra, która jest oprócz mnie
    uprawniona do spadku nie utrzymywała kontaktów z tatą. Ogólnie
    nieprzyjemna sytuacja trwająca już parę dobrych lat. Przed urodzeniem
    mojej córki czyli jakies dwa lata temu tata obiecał przekazać mieszkanie
    mi i żonie - jako, że wykupić mieszkanie może osoba posiadająca całość
    wkładu lokatorskiego, umówiliśmy się, że weźmiemy kredyt, tata wykupi
    mieszkanie i przekaże nam w darowiźnie - toteż przed jego dość
    niespodziewaną śmiercią podejmowaliśmy zabiegi o wykup mieszkania - był
    u nas rzeczoznawca, sporządził wycenę ale w okresie kiedy staraliśmy się
    o kredyt tata zmarł.
    Spadek, a z nim wkład lokatorski na podstawie ustawy nabyłem z moją
    siostrą po 1/2 części, pomimo, że siostra nie jest już od dobrych kilku
    lat zameldowana pod tym adresem.
    Aby wykupic mieszkanie musiałbym więc najpierw spłacić siostrę, czyli
    oddać jej 1/2 wartości wkładu lokatorskiego. Niestety w chwili obecnej
    nie dysponuję tak znaczną kwotą. Smaczku sytuacji dodaje fakt, że w
    międzyczasie nabyliśmy z siostrą także po 1/2 części drugi spadek
    (mieszkanie własnościowe) po babci, które na pewno zostanie sprzedane.
    Chciałbym zostać w tym mieszkaniu spółdzielczym. Siostra proponuje mi
    przekazanie jej 1/2 części wkładu - ale niestety w zamian oczekuje mojej
    rezygnacji ze spadku po babci. Mając w pamięci wolę mojego taty i chęć
    przekazania nam mieszkania, jakoś nie podchodze do tej propozycji z euforią.
    W dodatku nie wiem, czy nabycie w drodze spadku praw do tego drugiego
    mieszkania nie spowoduje jakiegoś ryzyka utraty praw do tego
    spółdzielczego. Niestety mam straszne luki w wiadomosciach o prawie
    spółdzielczym... Help! Proszę!
    PB&J