-
1. Data: 2002-06-15 15:30:57
Temat: radary policyjne
Od: "laik523" <l...@w...pl>
Czy pomiar prędkości radarem policjant musi jednocześnie dokumentować czasem
pomiaru i czasem bieżącym urządzenia ? Jeżeli tak to z jakim przepisem
powinienem sie zapoznać ?
Sądzę, że od jakiegoś czasu jest 3 głupków, którzy łapią kierowców wmawiając
im że jechali z prędkością nieprzepisową. Akurat mam wykrywacz i mi nie
piknął, więc mam pewność, że wogóle do mnie nie "strzelali" lecz przecież im
tego nie udowodnię pokazując wykrywacz.
-
2. Data: 2002-06-16 10:50:46
Temat: Re: radary policyjne
Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>
Użytkownik "laik523" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
news:aefmoi$dg2$1@absinth.dialog.net.pl...
>
> Sądzę, że od jakiegoś czasu jest 3 głupków, którzy łapią kierowców
wmawiając
> im że jechali z prędkością nieprzepisową. Akurat mam wykrywacz i mi
nie
> piknął, więc mam pewność, że wogóle do mnie nie "strzelali" lecz
przecież im
> tego nie udowodnię pokazując wykrywacz.
Dlaczego nie. Skoro to takie głupki?
--
Pozdrawiam
Kotewka
k...@w...pl
-
3. Data: 2002-06-16 19:13:07
Temat: Re: radary policyjne
Od: "Michał" <f...@p...wp.pl>
Slyszalem od jednego gliny, ze aby pomiar radarem (szuszarka) byl
prawidlowy, musza Cie namierzac przez ok. 3 sekundy. Trudno stwierdzic, czy
to prawda.
Michal
-
4. Data: 2002-06-17 07:20:23
Temat: Re: radary policyjne
Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>
Użytkownik "Michał" <f...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
news:aeintj$4qa$1@news.tpi.pl...
> Slyszalem od jednego gliny, ze aby pomiar radarem (szuszarka) byl
> prawidlowy, musza Cie namierzac przez ok. 3 sekundy. Trudno
stwierdzic, czy
> to prawda.
>
No i skutkuje płytka CD
--
Pozdrawiam
Kotewka
k...@w...pl
-
5. Data: 2002-06-17 12:59:25
Temat: Re: radary policyjne
Od: "Dj[B]" <d...@n...pl>
po zalapaniu sie w minimum na radarze zaczyna uplywac czas pomiaru tzn
zatrzymanie sie
zapraszam do urzadzenia
itd
nie wiecej niz 20- 30 sek
policjant pokazuje ze czas plynie jesli na nim jest ponad minuta to wiadommo
o co chodzi
kazdy radar ma ustawienie w jakim czasie ma mierzyc od 1 sek w goore
-
6. Data: 2002-06-17 15:39:07
Temat: Re: radary policyjne
Od: "laik523" <l...@w...pl>
Właśnie, że nie. Radar, którego miałem nie-przyjemność oglądać miał
homologację (sprawdziłem) a nie miał pomiaru czasu. Policjant był uprawniony
do pomiaru tym radarem (też sprawdziłem). Mandatu nie przyjąłem, raz kozie
... . Zobaczę jak sąd wyjaśni brak dowodności pomiaru. W kolegium nie
miałbym na co liczyć. Na razie cicho. Wiem, to musi potrwać. Jak będę coś
wiedział to może zdążę napisać ...
PS. Jeśli uraziłem Pana Stanisława okresleniem "głupki" to przepraszam.
Wszak chcą zrobić głupka za mnie. To są po prostu oszuści.
>
> kazdy radar ma ustawienie w jakim czasie ma mierzyc od 1 sek w goore
>
>
>
-
7. Data: 2002-06-17 15:51:17
Temat: Re: radary policyjne
Od: Piotr Majka <c...@l...link.pl>
Stanisław Pikul <k...@w...pl> napisał(a):
> No i skutkuje płytka CD
Tak tak, i jeszcze nokia 3210 z antyradarem ;>
Jeszcze jakieś bajki na dzień dzisiejszy? ;>
--
Piotr "Charvel" Majka | PGP & GPG Public Key: finger c...@l...pl | Uin: 20873695
GCM d- s-:- a- C++ UL++++ P+ L+++ E--- W+ N+++ !o !K w--- !O M V- PS+ PE !Y
PGP+ t--- !5 X R tv- b !DI D+ G++ e h r y++**
-
8. Data: 2002-06-17 17:14:03
Temat: Re: radary policyjne
Od: "Dj[B]" <d...@n...pl>
nie wierze w to ze akurat to nie byla twoja predkosc ok zgodze sie sa modele
ktore nie posiadaja licznika
ale to taki sam przypadek ze nei przejechales na czerwonym swietle lub nie
zatrzymales sie na STOPIE
wiec mysle z enei masz szans na wygranie tego przed Sadem Grodzkim
-
9. Data: 2002-06-17 17:56:30
Temat: Re: radary policyjne
Od: Jacek <g...@p...onet.pl>
"Dj[B]" wrote:
>
> nie wierze w to ze akurat to nie byla twoja predkosc ok zgodze sie sa modele
> ktore nie posiadaja licznika
> ale to taki sam przypadek ze nei przejechales na czerwonym swietle lub nie
> zatrzymales sie na STOPIE
> wiec mysle z enei masz szans na wygranie tego przed Sadem Grodzkim
Jemu chyba jednak chodzi o cos zupelnie innego, a mianowicie ze ten
pomiar w tamtej sekundzie, to byl pomiar predkosci jego samochodu.
Gdy gesto i szybko jada samochody dwupasmowka, to mozna nabic radar
samochodem z lewego pasa, ktorego nie mozna zatrzymac, bo czesciowo
bedzie przesloniety a teoretycznie pokazac ten pomiar kierowcy
zatrzymanemu na pasie prawym.
Czas stopera bedzie ok, ale pomiar bedzie innego samochodu.
Czas tutaj niewiele da, i odmierzanie stopera, ale zawsze to jest jakis
dowod, gdy pokaze wynik badania ze stacji diagnostycznej, ze pojazd nie
potrafi rozwinac predkosci zmierzonej radarem.
Kiedys mialem taka sytuacje ze radar wskazal 130 gdy jechalem starym
polonezem kolegi, ktory ledwo sie rozpedzal do 110.
Zmierzylismy raz jeszcze na full-max i pomiar byl juz prawidlowy.
Ale wracajac do tematu, on chce miec ten dokladny czas europejski z
nadajnika w Monachium i to moze byc dobre rozwiazanie, dla zapewnienia
wiarygodnosci pomiaru.
Gdy ktos kaze mu sie zatrzymac z predkosci 90 km , to po wyhamowaniu
za kilka sekund zobaczy na stoperze radaru np. 7-10 sekund
a poniewaz zaden inny samochod nie jechal w tym czasie,
to uzna ze to jego predkosc.
Ale gdy bedzie juz 15 sekund i kilka innych samochodow jechalo przed i
obok niego, to chce miec pewnosc, ze ten strzal pochodzi z jego
samochodu a nie innego, ktory przed chwila przejechal.
Nie mowie oczywiscie o dopplerowskiej nabijaczce radaru, ktore moze
rownolegle dokonywac pomiaru i wygenerowac przesuniecie dopplerowskie
sygnalu mikrofalowego dla predkosci np. o 10 km wyzszej.
Wprawdzie to czysto teoretyczna opcja, ale stan wiedzy pozwala na
zbudowanie takiej "nabijaczki".
A wtedy rozwiazaniem bylby sygnal identyfikacyjny pojazdu, aktywowany
emisja radaru i rejestrowany i dekodowany w radarze, a nastepnie
zapisany na wydruku z czasem satelitarnym.
Niestety te 10 km/g to czesto jedynie blad ponizej 10% , w granicach
bledu, gdy licznik ma tolerancje, ogumienie zmienione na nietypowe,
cisnienie inne niz nominalne.
Zatem bez cyfrowej identyfikacji pojazdow sie chyba nie obedzie, sam
czas satelitarny to jednak za malo, gdyz wtedy to takze samochod
musialby miec uklad rejestracji czasu rozpoczecia pomiaru predkosci
radarem w milisekundach.
I dopiero czas pomiaru z radaru bylby zgodny z tym zarejestrowanym przez
rejestrator w samochodzie , moglibysmy wyeliminowac "teoretyczna
nabijaczke radaru", ale tez tylko teoretycznie.
Zatem czas chyba na videoradary, pozbawione tych ulomnosci.
Jacek
--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@
time. Presentation at Ig Nobel Prize Ceremony (October, 2002 Harvard)
-
10. Data: 2002-06-17 20:55:54
Temat: Re: radary policyjne
Od: "czarny_kruk" <c...@s...pl>
> Gdy ktos kaze mu sie zatrzymac z predkosci 90 km , to po wyhamowaniu
> za kilka sekund zobaczy na stoperze radaru np. 7-10 sekund
> a poniewaz zaden inny samochod nie jechal w tym czasie,
> to uzna ze to jego predkosc.
> Ale gdy bedzie juz 15 sekund i kilka innych samochodow jechalo przed i
> obok niego, to chce miec pewnosc, ze ten strzal pochodzi z jego
> samochodu a nie innego, ktory przed chwila przejechal.
IMHO nie jest mozliwe wyhamowac, poczekac az podejdzie niebieski, wysiasc i
po chwili zobaczyc na odczyt radaru w ciagu 15 sekund, tym bardziej 7-10 :>
srednio 30-40sekund, jesli policjant nie jest ociezaly ;)