  • 11. Data: 2002-06-17 21:20:06
    Temat: Re: radary policyjne
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    czarny_kruk wrote:

    > IMHO nie jest mozliwe wyhamowac, poczekac az podejdzie niebieski, wysiasc i
    > po chwili zobaczyc na odczyt radaru w ciagu 15 sekund, tym bardziej 7-10 :>
    > srednio 30-40sekund, jesli policjant nie jest ociezaly ;)

    nie wiem, gdy mnie zatrzymuja to zawsze wysiadam i podchodze do
    samochodu
    jest to grzeczniej niz czekac w srodku na siedzaco gdy ktos inny pracuje
    i musi stac,
    a poza tym sam moge zobaczyc odczyt radaru

    Jezeli masz takie doswiadczenie ze to az 30-40 sekund, to faktycznie
    jest to powazny temat, zeby dodac do radaru oprocz stopera zegar
    satelitarny + wydruk.
    DjB mowi ze ma radar, to pewnie cos doradzi w tym temacie.

    Jacek

  • 12. Data: 2002-06-18 06:36:35
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Jacek napisał(a) w wiadomości:
    <5...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...

> [...]
    >i musi stac,
    >a poza tym sam moge zobaczyc odczyt radaru

    I dostaniesz kiedyś za swą grzeczność opierdziel, a jak policjanci będą w
    trakcie jakiejś akcji, możesz wylądować na glebie i być zrewidowany.
    Przepisy wyraźnie mówią, że nie wolno wysiadać z samochodu w trakcie
    kontroli drogowej, chyba, że policjant kontrolujący samochód wyda tobie
    takie polecenie.

    Pozdrawiam
    Jaszyn

  • 13. Data: 2002-06-18 09:44:06
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Jaszyn wrote:

> [...]
    > Przepisy wyraźnie mówią, że nie wolno wysiadać z samochodu w trakcie
    > kontroli drogowej, chyba, że policjant kontrolujący samochód wyda tobie

    jak dotychczas nikt nie wyrazil sprzeciwu
    to jak w koncu mam poznac odczyt radaru, gdy nie wysiade ?
    Poza tym z psychologii wynika ze zasada rownosci stron zostaje zachowana
    wtedy, gdy obie albo stoja, albo siedza.
    Przewage uzyskuje stojacy nad siedzacym, siedzacy na postumencie, nad
    siedzacym nizej.

    Na tej zasadzie opiera sie system szkolnictwa, ze stojacy nauczyciel
    uzyskuje przewage nad uczniami i dlatego w dawniejszych szkolach
    nauczyciel siedzial za biurkiem na podwyzszeniu.

    Dlatego w kontakcie : stojacy , siedzacy, to stojacy uzyskuje
    chocby z tego powodu, ze latwiej artykulowac mu glos gdy przepona jest
    swobodna, a nie scisnieta.

    Na tej zasadzie opiera sie szkola psychoterapii polegajaca na tym ze
    pacjent kladl sie na lezance, a terapeuta stal lub siedzial
    i mial przewage wysokosci jak i glosu.
    W swiecie zwierzat poddanstwo wykazywane jest przed opuszczenie glowy,
    czyli obnizenie ciala, ten ktory dominuje, trzyma glowe prosto i wysoko
    i komunikuje sie prezentujac swoja przewage.
    Te zasady nie zmienily sie od wiekow i znajac je, podejmuje dzialania na
    rzecz zrownowazenia stron.
    Policja zawsze odnosi sie z respektem i uprzejmoscia.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 14. Data: 2002-06-18 09:59:09
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Jacek napisał(a) w wiadomości:
    <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...

    >jak dotychczas nikt nie wyrazil sprzeciwu
    >to jak w koncu mam poznac odczyt radaru, gdy nie wysiade ?

    No to miałeś szczęście.

    >Poza tym z psychologii wynika ze zasada rownosci stron...

    (ciach ten bełkot nie majacy związku ze sprawą a poza tym NTG)

    Pozwolisz, że zacytuję paragraf 17 rozporządzenia MSWiA z 25 maja 1999 w
    sprawie kontorli ruchu drogowego:

    § 17. 1. Uczestnik ruchu obowiązany jest stosować się do poleceń i sygnałów
    oraz wskazówek wydawanych przez kontrolującego.
    2. W przypadku podania przez kontrolującego sygnału do zatrzymania pojazdu
    kierujący tym pojazdem jest obowiązany:
    1) zatrzymać pojazd,
    2) trzymać ręce na kierownicy i nie wysiadać z pojazdu, chyba że zażąda tego
    kontrolujący,
    3) na polecenie kontrolującego:
    a) wyłączyć silnik pojazdu,
    b) włączyć światła awaryjne.
    3. Kierujący pojazdem lub pasażer pojazdu mogą wysiadać z kontrolowanego
    pojazdu wyłącznie za zezwoleniem kontrolującego.

    Tak więc te swoje pseudointelektualne wywody możesz sobie głęboko wsadzić,
    gdy trafisz na glinę-służbistę, będącego w trakcie akcji poszukiwania
    groźnego przestępcy. Masz psi _obowiązek_ siedzieć w aucie i czekać na
    zezwolenie policjanta na wyjście. Nikt jednak nie zakazuje ci się _zapytać_
    policjanta, czy możesz wyjść z samochodu. (zazwyczaj od razu po kontroli
    dokumentów każe wyjść). Po drugie, w razie gdy za daleko się zatrzymałeś,
    policja daje znak, abyś cofnął samochodem do ustalonego przez nich miejsca.
    Parę ładnych lat temu był w Polsce przypadek, że w trakcie kontroli drogowej
    wysiadł kierowca, lecz zamiast dokumentów miał w ręku kałasza i rozwalił
    gliniarzy z patrolu. Zresztą chyba nauczeni tą historyjką decydenci
    wysmażyli ten paragraf.

    BTW: W jednym z wcześniejszych postów tak podniecałeś się tym, że "idzie
    nowe ze stanów". No to w Stanach jakbyś w trakcie kontroli wyszedł
    niespodzianie z samochodu, to by cię na maskę rzucili, zakuli i przeszukali,
    podobnie jak to miał jeden mój znajomy, gdy nieswiadomy niczego wysiadl
    sobie z auta i z uśmiechem skierował się w kierunku policjantów. Nawet nie
    zdążył sie zastanowić w jaki sposób znalazł się na ziemi z szeroko
    rozszerzonymi nogami i wycelowanym w głowę gnatem.

    Pozdrawiam
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 15. Data: 2002-06-18 11:39:22
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Jaszyn wrote:

    > Jacek napisał(a) w wiadomości:
    > <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...

    > No to miałeś szczęście.

    > (ciach ten bełkot nie majacy związku ze sprawą a poza tym NTG)
    czemu nazywasz psychologie i jej zasady belkotem ?

> [...]
    > pojazdu wyłącznie za zezwoleniem kontrolującego.
    >
    > Tak więc te swoje pseudointelektualne wywody możesz sobie głęboko wsadzić,

    psychologia moze kiedys byla uwazana za psychointelektualne wywody,
    ale zapewniam cie, ze dzisiaj jest nauka i obrazanie sie na stan wiedzy
    i wskazywanie, ze nalezy te wiedzy sobie gdzie wsadzac wydaje sie
    niestosowne.

    > gdy trafisz na glinę-służbistę, będącego w trakcie akcji poszukiwania
    > groźnego przestępcy. Masz psi _obowiązek_ siedzieć w aucie i czekać na
    > zezwolenie policjanta na wyjście.
    ok, akcja to akcja, ale mowimy o kontroli radarowej jak w temacie watku
    i bez wyjscia samochodu trudno odczytac zapis z pomiaru predkosci przez
    radar, jak i odczytac stan stopera.
    ok i powiedz zatem
    co mam zrobic, gdy jak mowisz sluzbista nie wyrazi zgody na wyjscie i
    moje spojrzenie na odczyt z radaru ?

    Nikt jednak nie zakazuje ci się _zapytać_
    > policjanta, czy możesz wyjść z samochodu. (zazwyczaj od razu po kontroli
    > dokumentów każe wyjść).
    Nie wiem czesto widze kontrole i roznie to wyglada.
    W koncu jak ci sie zarowka przepali i masz kontrole, to bez wychodzenia
    i sprawdzenia jej nie zmienisz.

    Po drugie, w razie gdy za daleko się zatrzymałeś,
    > policja daje znak, abyś cofnął samochodem do ustalonego przez nich miejsca.
    to jest zrozumiale, ale czesto to bardzo niebezpieczny manewr
    gdy samochody jada 110 po dwoch pasach i ruch jest gesty.
    Samo zatrzymanie juz blokuje pas, a cofanie niemozliwe bez cofniecia
    samochodow z tylu.

> [...]
    > wysiadł kierowca, lecz zamiast dokumentów miał w ręku kałasza i rozwalił
    > gliniarzy z patrolu. Zresztą chyba nauczeni tą historyjką decydenci

    Przyszedl on ze stanow.
    Nie lubisz psychologii, nie wiem dlaczego, ale nie zaprzeczysz,
    ze w trakcie kontroli i skladania wyjasnien strony sa rowne
    a ta rownosc zachowana, gdy obie moga rozmawiac w tej samej pozycji.
    To znaczy obie stojac, lub obie siedzac.
    To kierowca sie tlumaczy i gdy on siedzi, a kontrolujacy stoi
    to pojawia sie atawistyczny odruch poddanstwa, czyli 110% racje ma
    stojacy, a siedzacy racje w 90%.

    > BTW: W jednym z wcześniejszych postów tak podniecałeś się tym,
    obawiam sie ze zaszlo nieporozumienie, posty mnie nie podniecaja, ani
    caly usenet
    że "idzie
    > nowe ze stanów". No to w Stanach jakbyś w trakcie kontroli wyszedł
    > niespodzianie z samochodu, to by cię na maskę rzucili, zakuli i > przeszukali,
    ale to jest tradycja, do ktorej kierowcy sie przyzwyczaili przez wiele
    lat

> [...]
    > zdążył sie zastanowić w jaki sposób znalazł się na ziemi z szeroko
    > rozszerzonymi nogami i wycelowanym w głowę gnatem.

    sam mowisz, ze byl nieswiadomy
    moze zatem konsulat powinien wydawac wszystkim przyjezdzajacym
    informatory, jak maja sie zachowac w czasie kontroli drogowej ?
    Kiedys takie informatory wydawal State Department ,
    moze nalezy dolaczyc broszurke wydana przez Department of Motor Vehicles
    ?

    Sam przyznasz ze niewiele wiesz jak wyglada kontrola w Chinach,
    Wietnamie, RPA, i stu innych krajach.
    Koszt broszurki niewielki, a pozwoli uniknac niespodzianek, jak ta
    opisana przez ciebie.

    Jacek

  • 16. Data: 2002-06-18 12:10:30
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Jacek napisał(a) w wiadomości:
    <8...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...
> [...]

    >ale zapewniam cie, ze dzisiaj jest nauka i obrazanie sie na stan wiedzy
    >i wskazywanie, ze nalezy te wiedzy sobie gdzie wsadzac wydaje sie

    ROTFL! Jesteś "wielki". Takiego przeinaczania sensu wypowiedzi jeszcze nie
    widziałem od czasów AB.

    >Przyszedl on ze stanow.

    A skąd ty to wiesz, ekspercie? Masz układy i znajomości w MSWiA? Czy też
    może przeczytałeś gdzies-tam? Nie wypowiadaj się tak pewnie jak w 100% nie
    jesteś pewnien, że to, o czym mówisz to prawda.

> [...]
    >To kierowca sie tlumaczy i gdy on siedzi, a kontrolujacy stoi
    >to pojawia sie atawistyczny odruch poddanstwa, czyli 110% racje ma

    Po pierwsze: Nie napisałem, że nie lubię psychologii, ani tego, że nie
    uznaje jej za naukę. (jest przeciwnie)

    Po drugie: Dalej twierdzę, że swoje wywody możesz sobie wsadzić gdzieś w
    trakcie kontroli, jak się glina wkurzy, że wylazłeś z auta zanim cie o to
    poprosił.

    Po trzecie: Gdy rozmawiam ze swoim prezesem, on siedzi, ja stoję, czasami
    sobie też siedzę i nadal czuję respekt przed tą władzą. Siedzenie nie
    zmniejsza mojego "atawistycznego odruchu poddaństwa". A trzęsę portkami (jak
    coś przeskrobię, oczywiście) w trakcie kontroli drogowej zarówno w czasie
    siedzenia w aucie, jak i po wyjściu z niego i pozycja w jakiej jestem (i w
    jakiej jest policjant) nie ma w ogóle znaczenia. Dlatego też stwierdziłem,
    że twoje wywody to pseudointelektualny bełkot, a nie odniosłem się do
    psychologii jako nauki. No chyba, że swoje wynurzenia uznałes jako
    psychologiczne sensu stricto. Ale to tylko swiadzczy o braku samokrytycyzmu.

    Po czwarte: Twoje wywody o "psychologii" to NTG

    Po piąte: w ogóle nie ustosunkowałes się do zacytowanego fragmentu z
    rozporządzenia, więc nie ma co dalej ciagnąć wątku.

    >sam mowisz, ze byl nieswiadomy

    Ignorantia iuris nocet.

    Po szóste: Wyczuwam, że dalsza dyskusja z tobą nie ma sensu, zresztą nie
    było to moim celem. Z mojej strony EOT.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 17. Data: 2002-06-18 13:34:07
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    Przepraszam za uwagę, ale wywiązała sie dyskusja nie na temat.

    Miałem już taki przypadek w nocy. Wykrywacz radaru nie piknął. Oczywiście,
    jechałem 80 zamiast 60. Zostałem zatrzymany i zawołany przez policjanta.
    Pokazał mi wynik - 83 km/h. Zaskoczyło mnie, że mi nie piknął. wykrywacz i
    zapytałem czy to jest foto-radar czy normalny. Po odpowiedzi, że normalny
    poprosiłem o czas pomiaru i czas bieżący. Policjant pokazał mi czas i
    okazało się, że od pomiaru minęło ponad 4 minuty. Zaprzeczyłem, że jest to
    mój czas gdyż zaraz przede mną zatrzymano innego kierowcę i trwały czynności
    mandatowe. To był jego czas. Zapytałem poprzedniego kierowcę jaką miał
    predkość. On potwierdził, że 83 km/h. Dalej nie będę opowiadał, ale nie
    zapłaciłem mandatu tej nocy za prędkość.

    I od tego czasu jestem wyczulony na takich oszustów.

    Moje pytanie jest aktualne.
    Czy radar policyjny musi mieć możliwość udokumentowania czasu pomiaru i
    bieżącego czasu. Bieżącego jak zwykły zegarek a nie tam od razu z satelity.
    I czy w wewnętrznych zarządzeniach policyjnych coś o tym pisze.

  • 18. Data: 2002-06-18 13:42:30
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

    > Dlatego też stwierdziłem, że twoje wywody to pseudointelektualny
    bełkot, ...
    Wykreśl to przedostatnie słowo :-))))))

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 19. Data: 2002-06-18 13:52:17
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Jaszyn wrote:

    > Jacek napisał(a) w wiadomości:
    > <8...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...

    > ROTFL! Jesteś "wielki". Takiego przeinaczania sensu wypowiedzi jeszcze nie
    > widziałem od czasów AB.
    Nie moze byc mowy o zadnym przeinaczaniu.
    Psychologia jest nauka, a ze przedstawilem jeden z klasycznych
    standardow zachowan to nie win ani psychologie, gdyz wiedza jest bytem
    obiektywnym.

    > A skąd ty to wiesz, ekspercie? Masz układy i znajomości w MSWiA? Czy też
    > może przeczytałeś gdzies-tam? Nie wypowiadaj się tak pewnie jak w 100% nie
    > jesteś pewnien, że to, o czym mówisz to prawda.
    Znow sie czepiasz.
    Raz ci nie odpowiada psychologia, to znow procedura kontroli drogowej,
    znana za wielka woda od przed wojny.
    O co ci tak naprawde chodzi ?

    > Po pierwsze: Nie napisałem, że nie lubię psychologii, ani tego, że nie
    > uznaje jej za naukę. (jest przeciwnie)
    Dokladnie.
    A zatem skoro mowisz ze lubisz psychologie i uznajesz, to powinienes
    respektowac pewne stereotypy opisujace wzajemne zachowania w relacji
    czlowiek-czlowiek, gdy jeden to funkcjonariusz policji.

    > Po drugie: Dalej twierdzę, że swoje wywody możesz sobie wsadzić gdzieś w
    > trakcie kontroli,
    Raz jeszcze. Wywody nie sa moje, a jedynie to ja opisuje na czym polega
    atawistyczna zasada poddanstwa, slabszego wobec silniejszego.

    jak się glina wkurzy, że wylazłeś z auta zanim cie o to
    > poprosił.
    Nie rozumiem czemu ktos sie ma wkurzac.
    Bardzo czesto uczestnicze w kontrolach i sa bezstresowe i nikt sie nie
    wkurza.

    > Po trzecie: Gdy rozmawiam ze swoim prezesem, on siedzi, ja stoję, czasami
    > sobie też siedzę i nadal czuję respekt przed tą władzą. Siedzenie nie
    > zmniejsza mojego "atawistycznego odruchu poddaństwa".
    Dokladnie. Poglebia ten odruch, gdyz zdolnosc argumentacji osoby
    siedzacej wobec stojacej jest ograniczona.
    Dlatego szef jak podchodzi do pracownika, to musi "prosze nie wstawac"
    a potem wykazuje swoje dominujaca pozycje i "kto tu rzadzi"

> [...]
    > siedzenia w aucie, jak i po wyjściu z niego i pozycja w jakiej jestem (i w
    > jakiej jest policjant) nie ma w ogóle znaczenia.
    Jak nie wiem dlaczego sie trzesiesz w trakcie kontroli drogowej ?
    Jezeli samochod masz sprawny, dokumnety w porzadku, nie popelniles
    wykroczenia, przestrzegasz przepisow,
    to z jakiego powodu sie jeszcze trzesiesz ?

    > Dlatego też stwierdziłem,
    > że twoje wywody to pseudointelektualny bełkot,
    I popelniles powazny blad, gdyz obraziles matke nauke, ktora nigdy nie
    byla pseudointelektualnym belkotem, nawet gdyby wiele tak uwazalo lub
    chcialo uwazac.

    a nie odniosłem się do
    > psychologii jako nauki.
    Dokladnie.
    Odniosles sie do zasady opisanej nauka zwana psychologia / psychologia
    spoleczna i nazwales ja belkotem.

    > No chyba, że swoje wynurzenia uznałes jako
    > psychologiczne sensu stricto. Ale to tylko swiadzczy o braku samokrytycyzmu.

    Dokladnie.
    Gdyz jego odtworczo przedstawilem okreslona zasade, znana nauce,
    a ze nie lubisz zasad i nazywasz je belkotem, to pewnie dlatego sie tak
    stresujesz podczas kazdej kontroli drogowej.

    > Po czwarte: Twoje wywody o "psychologii" to NTG
    Wroc do poczatku dyskusji.
    Temat to radary.
    Napisalem ze aby odczytac zapis z radaru to wysiadam i podchodze do
    radaru.
    Ty odpisales, ze mi nie wolno i zaczales opisywac co mnie moze spotkac
    niedobrego.

    Skoro twierdzisz, ze jak zwykle masz racje, to opisz procedure
    zapoznawania sie kierowcy z zapisem predkosci na radarze, gdy kierowca
    nie wysiadzie z pojazdu ?

    > Po piąte: w ogóle nie ustosunkowałes się do zacytowanego fragmentu z
    > rozporządzenia, więc nie ma co dalej ciagnąć wątku.
    Dlaczego sie mam ustosunkowywac do rozporzadzenia.
    O ile dobrze zrozumialem to obowiazuje,
    postraszyles nawet sankcjami i podales przyklad zza wielkiej wody.
    Co chcialbys aby dodal ?

    > Ignorantia iuris nocet.
    Badz mezczyzna i przyznaj sie, ze nie znasz ustawodawstwa , przepisow
    ruchu drogowego w 300 krajach na swiecie, a mimo tego nie rezygnujesz z
    wyjazdow samochodem za granice.
    Nie znasz procedur przeprowadzania kontroli drogowej w zadnym z tych 300
    krajow, a jednak jezdzisz samochodem za granica.
    Nie znasz 100 obcych jezykow, nie znasz napisow informacyjnych na
    drogach, sporzadzonych w tych 100 obcych ci jezykach,
    a mimo tego jezdzisz samochodem za granica.

    Bo zasada na ktorej sie opierasz to zasada analogii
    procedur prawnych i przepisow w krajach sasiadujacych.

    > Po szóste: Wyczuwam, że dalsza dyskusja z tobą nie ma sensu, zresztą nie
    > było to moim celem. Z mojej strony EOT.
    Nie interesuje mnie twoje wyczuwanie, bo to wlasnie jest atawizm.
    Koncentruj sie na temacie, a temat to "radary policyjne".
    Z toba dyskusja nie ma sensu, bo obrazasz psychologie , zachowania
    spoleczny , nazywajac ich opis belkotem.
    W akademiach policyjnych sztuka nawiazywania kontaktu w relacji
    policjant - kierowca jest przedmiotem wykladow, cwiczen i wlasnie
    prowadzonych przez psychologow i dokladnie prowadzonych pod katem
    wyeliminowania stresu i napiecia i unikania konfliktu.

    Ta forma kontaktu na zasadzie rownego partnerstwa , z uzywaniem przez
    policjanta slow "prosze" "dziekuje"
    staje sie codzienna praktyka wlasnie z tego powodu,
    abys sie nie musial stresowac i potrafil za lat kilka zapanowac nad
    swoim stresem w czasie kontroli drogowej.
    Nie ujawniles zrodel swojego stresu podczas kontroli drogowej, ale
    rozumiem ze jest to sprawa osobista i nie bede tego tematu dalej
    rozwijal.

    I skoro uwazasz, ze juz wyczerpales temat radarow policyjnych i nie masz
    nic wiecej do powiedzenia na ten temat, to pozostaje mi powiedziec do
    widzenia.

  • 20. Data: 2002-06-18 14:09:47
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Stanisław Pikul napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> napisał w
    >wiadomości
    003.jasien.net...

    >bełkot, ...
    >Wykreśl to przedostatnie słowo :-))))))

    Właśnie przeczytałem jego odpowiedz do mojego posta i pozostawię ją bez
    komentarza... Szkoda słów. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz