  • Data: 2003-02-12 13:04:32
    Temat: prawo w Unii Europejskiej - pytanie
    Od: "Forest+" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie.
    Czy moze mi ktos udzielic odpowiedzi na 3 pytania z prawa w krajach Unii
    Europejskiej?
    W wiekszosci z nich mamy prawo do przebywania bez zezwolenia przez okres
    trzech miesiecy. W takim razie w jaki sposob jest to kontrolowane i gdyby
    naprzyklad zatrzymala mnie policja we Wloszech to co by sprawdzali zeby sie
    przekonac czy jestem tutaj dluzej niz 3 miesiace? Pieczatka w paszporcie?
    Moge przeciez tlumaczyc ze podorzuje po karajach Unii i w kazdym jestem
    krocej niz 3 miesiace.
    Drugie pytanie dotyczy prawa do stalego pobytu - gdy matka (obywatelka
    Polski) wyjdzie za maz za obywatela Wloch to czy jej pelnoletnie dziecko z
    pierwszego malzenstwa (obywatel Polski) otrzyma automatycznie takze prawo do
    stalego pobytu we Wloszech?

    No i pytanie trzecie dotyczy honorowania polskiego prawa jazdy w krajach
    Unii - otoz uslyszalem ze naprzyklad we Wloszech majac polskie prawo jazdy
    moge kierowac pojazdem ale musi to byc pojazd polski natomiast nie moge
    prowadzic pojazdu na wloskich numerach rejestracyjnych. wydaje mi sie to
    kompletna bzdura. jak jest naprawde?

    za wszystkie odpowiedz z gory dziekuje i pozdrawiam.