  • Data: 2003-02-12 16:20:17
    Temat: Re: prawo w Unii Europejskiej - pytanie
    Od: "Luiza Groeneveld" <a...@g...nl> szukaj wiadomości tego autora

    "Forest+" <f...@t...pl> schreef in bericht
    news:b2dgpg$6np$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam serdecznie.
    > Czy moze mi ktos udzielic odpowiedzi na 3 pytania z prawa w krajach Unii
    > Europejskiej?

    > Drugie pytanie dotyczy prawa do stalego pobytu - gdy matka (obywatelka
    > Polski) wyjdzie za maz za obywatela Wloch to czy jej pelnoletnie dziecko z
    > pierwszego malzenstwa (obywatel Polski) otrzyma automatycznie takze prawo
    do
    > stalego pobytu we Wloszech?

    Co prawda nie mieszkam we Wloszech tylko w NL, ale to tez Unia.
    Znam Polke, ktora wyszla za Holendra i przyjechala tutaj z 14-letnia
    corka. Dziecko bez problemu dostalo prawo stalego pobytu, niestety
    starszy syn (21 lat) takowego nie otrzymal.

    > No i pytanie trzecie dotyczy honorowania polskiego prawa jazdy w krajach
    > Unii - otoz uslyszalem ze naprzyklad we Wloszech majac polskie prawo jazdy
    > moge kierowac pojazdem ale musi to byc pojazd polski natomiast nie moge
    > prowadzic pojazdu na wloskich numerach rejestracyjnych. wydaje mi sie to
    > kompletna bzdura. jak jest naprawde?

    Zgadza sie. Aby prowadzic auto na holenderskich numerach musisz po-
    siadac holenderskie prawo jazdy. Z polskim mozesz jezdzic autem na
    polskich numerach.

    > za wszystkie odpowiedz z gory dziekuje i pozdrawiam.

    Tez pozdrawiam-Luiza.