  • Data: 2003-02-12 14:08:16
    Temat: Re: prawo w Unii Europejskiej - pytanie
    Od: Flower <m...@0...000p000l> szukaj wiadomości tego autora

    "Forest+" <f...@t...pl> dnia pieknego 12 lut 2003 na
    pl.soc.prawo zapodał:

    > Witam serdecznie.
    > Czy moze mi ktos udzielic odpowiedzi na 3 pytania z prawa w
    > krajach Unii Europejskiej?
    > W wiekszosci z nich mamy prawo do przebywania bez zezwolenia
    > przez okres trzech miesiecy. W takim razie w jaki sposob jest to
    > kontrolowane i gdyby naprzyklad zatrzymala mnie policja we
    > Wloszech to co by sprawdzali zeby sie przekonac czy jestem tutaj
    > dluzej niz 3 miesiace? Pieczatka w paszporcie? Moge przeciez
    > tlumaczyc ze podorzuje po karajach Unii i w kazdym jestem krocej
    > niz 3 miesiace. Drugie pytanie dotyczy prawa do stalego pobytu -
> [...]

    Nie jestem prawnikiem, ale praktykiem powiedzmy, ze w turystyce.
    Ztem z praktyki wiadomo mi, ze jeœli przekroczysz granicę Unii
    nieturystycznie, tzn. autobusem linii międzynarodowych, samolotem
    itp. - ale nie jako uczestnik grupy wycieczkowej, tylko tzw.
    indywidualny, to Cię na tej granicy zeskanuja - tzn. Twój paszport.
    I nic.
    PóŸniej, jak będziesz wracać - nie w grupie - też Cię zeskanuja. I
    wtedy możesz się tłumaczyć jak tylko chcesz.
    Akurat znam dobrze realia włoskiej - tzn austriackiej granicy i mogę
    Ci powiedzieć tylko, że Polakom trochę odpuœcili, ale jak dorwš
    niterminowych Litwinów albo nie daj Boże Ukrainców lub Białorusinów
    to nie ma przepros.
    Czy coœ Ci to pomogło?

    --
    //\\ mgp