  • Data: 2003-02-12 14:29:52
    Temat: Re: prawo w Unii Europejskiej - pytanie
    Od: "Forest+" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie jestem prawnikiem, ale praktykiem powiedzmy, ze w turystyce.
    > Ztem z praktyki wiadomo mi, ze jeśli przekroczysz granicę Unii
    > nieturystycznie, tzn. autobusem linii międzynarodowych, samolotem
    > itp. - ale nie jako uczestnik grupy wycieczkowej, tylko tzw.
    > indywidualny, to Cię na tej granicy zeskanuja - tzn. Twój paszport.
    > I nic.
    > Później, jak będziesz wracać - nie w grupie - też Cię zeskanuja. I
    > wtedy możesz się tłumaczyć jak tylko chcesz.
    > Akurat znam dobrze realia włoskiej - tzn austriackiej granicy i mogę
> [...]

    troche pomoglo :) ale nie do konca. po kolei: przekraczam granice polsko-
    niemiecka. dostaje pieczatke w paszport i od tego momentu moge na terenie
    niemiec przebywac 3 miesiace. ten przepis mowi ze przed uplywem 3 miesiecy
    musze opuscic terytorium niemiec. no ale chyba nie mowi ze musze spowrotem
    wrocic do polski. moge sobie naprzyklad pojechac do holandii i wrocic do
    niemiec (a moge po prostu zmyslic ze bylem w holandii); a przeciez nie jest
    to nigdzie odnotowane bo nie ma granicy niemiecko-holenderskiej gdzie
    mogliby mi wbic pieczatke. z tego wynika ze ten przepis jest tak naprawde
    martwy. tak mi sie wydaje.