  • Data: 2004-08-17 09:06:26
    Temat: prawa udziałowca kamienicy
    Od: " sku" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Rozważmy taka sytuacje.
    Jestem jednym z pieciu udzialowcow w kamienicy i posiadam 10% udzialow.
    Mieszkania w kamienicy sa wynajmowane i z tego tytulu wszyscy udzialowcy
    otrzymuje odpowiednia kwote. Jedno z mieszkan sie zwolnilo i za zgoda
    wszystkich mieszkanie to zajalem, wyremontowalem i w nim mieszkam. Jeden z
    udzialowcow, posiadajacy najwiekszy procent udzialow (30%) i bedący
    jednoczesnie administratorem kamienicy wyznaczyl mi czynsz ktory musze placic
    tak jak kazdy inny lokator. Jednoczesnie dostaje pieniadze z tytulu udzialow.

    Pytanie jest nastepujace: Jakie mam prawa i mozliwosci negocjacji w ustalaniu
    czy w ogole i w jakiej wysokosci mam placic czynsz. Czy jako wspoludzialowiec
    moge sie po prostu na czynsz lub jego wysokosc nie zgodzic? Poniekad przeciez
    wynajmuje mieszkanie sam sobie. Rozumiem, ze uczciwie by bylo, gdybym
    zrezygnowal z czesci pieniedzy z tytulu udzialow na rzecz innych udzialowcow
    ale nie chce zeby zostalo to narzucone odgornie w postaci czynszu (ktory bede
    musial placic niezaleznie od przychodow z udzialow a wysokosc czynszu w kazdej
    chwili moze ulec zmianie).

    -sku