  • Data: 2004-08-20 06:18:22
    Temat: Re: prawa udziałowca kamienicy
    Od: " sku" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziekuje za odpowiedz. Rozumiem ze generalna zasada jest taka ze conajmniej
    50% udzialowcow (liczone w udzialach), a wiec polowa a niekoniecznie
    wiekszosc, musi sie na cos zgodzic zeby to weszlo w zycie. Mam jeszcze dwa
    pytania zwiazane z tym tematem.

    1. Zalozmy ze w sytuacji opisanej przeze mnie na poczatku nie place czynszu
    ale chciablym innym udzialowcom uczciwie zrekompensowac fakt, ze jednoczesnie
    dostaję pieniadze z udzialów i mieszkam w jednym z mieszkan. Mozna przy tym
    zalozyc ze wartosc 10% udzialow ktore posiadam rowne jest wartosci mieszkania.
    Jak wyliczyc kwote, ktora mialbym oddawac na rzecz innych? Na zdrowy rozum
    kwota ta nie powinna przekroczyc wysokosci czynszu bo wtedy lepiej wystepowac
    w roli zwyklego lokatora i placic czynsz niz dzielic sie udzialami. Ale jaka
    miala by byc kwota minimalna?

    2. Miedzy udzialowcami jest taka umowa ze wspomniana wczesniej osoba, bedaca
    administratorem domu, od czasu do czasu nie wyplaca naleznych pieniedzy
    zebranych z czynszow lecz przeznacza je na inwestycje/remonty w kamienicy. Czy
    w takim przypadku rowniez 50% udzialowcow moze zdecydowac na co wszyscy maja
    przeznaczyc pieniadze czy oddanie pieniedzy na taki cel jest dobrowolne i
    zalezy od zgody kazdego udzialowca osobno?

    pozdrawiam
    -M.