  • 151. Data: 2024-08-27 20:42:19
    Temat: Re: prawa swiadka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 20:35, J.F pisze:

    > sie pospieszyłeś, to nie wiesz.

    Poniekąd wiem. Co i raz pojawiają się historie podobne do mojej, które
    kończyły się umorzeniem z powodu niewykrycia sprawców:(

    > A jakby nie zastali, to myślę, ze coś by zrobili ... przyszli drugi
    > raz? Wezwanie w skrzynce zostawili ?
    > Jest tam w ogóle skrzynka na listy ?

    No raczej...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 152. Data: 2024-08-27 20:43:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 20:31, J.F pisze:

    > Bo chyba ma, tylko musi wewnętrzną pocztą/siecią własciwą komórkę, tzn
    > własciwy wy/dział poprosić :-)

    I cała teoria Roberta że niedasie idzie w łeb, na rzecz niechcałonamsie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 153. Data: 2024-08-27 21:03:04
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > Tak myślałem, ze i tak nie zrozumiesz. Jakby na Ciebie napadli, to
    > dzwoniąc nei zapomnij wspomnieć, ze mają wyłącznie z kamerami przyjechać
    > i radiowóz zostawić w miejscu w którym dopuszczalne jest parkowanie.

    Niestety bywa i tak, że Straż Miejska akurat miała wolne moce
    przerobowe, siły i środki, przyjechali wykonać czynności dot.
    nieprawidłowego parkowania, ale sami źle zaparkowali, zapomnieli włączyć
    niebieskie koguty i zostali sfotografowani.

  • 154. Data: 2024-08-27 22:06:47
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 27.08.2024 o 21:03, Krzysztof 'kw1618' pisze:

> [...]
    > nieprawidłowego parkowania, ale sami źle zaparkowali, zapomnieli włączyć
    > niebieskie koguty i zostali sfotografowani.

    Zajmują się tym zawodowo i zapomnieli?

  • 155. Data: 2024-08-27 22:15:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.08.2024 o 20:30, J.F pisze:

    > Są jakieś nowsze.

    Ale one nie nakazały zawinąć tego systemu, a wręcz odwrotnie.

    > Policja dostanie od CPR, o ile ktos zadzwoni na CPR.

    I tu jest problem, że komuś musi się chcieć, oczywiście nie każdy
    policjant musi od razu wiedzieć jak to działa i czy w ogóle działa. Ale
    gdy ogłasza się alarm w jednostce, to zespoły/wydziały ds. poszukiwań
    powinny być w to włączone, a w tych ostatnich powinien być przynajmniej
    jeden osobnik, który ogarnia takie niuanse. A jeżeli go nie ma, to...

    > Możliwe, ze nie mnożyli, tylko odpisali ile to kosztuje.
    > W tym xml od CPR też jest dokładność, więc mogą wysłać sektor z BTS i
    > "10km".

    Podają najdokładniejsze dane jakimi dysponują, czasem jest to
    kwadrat/okrąg o wymiarach 100x100 metrów, a czasem 10 kilometrów. Te 10
    kilometrów, to i tak o rzędy wielkości więcej niż nic.

    > O ile pamiętam, to nie masz racji.

    Ma rację, po to jest to całe PLI/CBD i po to są tam osoby, które mają
    dyżury. Oczywiście byle komu i z byle powodu danych nie podadzą, ale
    przygotowani na wszelkie sytuacje są, tylko trzeba dać im szansę.

    > A skąd te kilometry na odludziu?
    > I kiedy te kilkanascie m w mieście?

    Zagęszczenie BTS-ów - wszystkich, a nie tylko danego operatora.

  • 156. Data: 2024-08-27 23:18:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 18:55, J.F pisze:

    > Z kulsonów drwie. Kulsonów nie ma, to się nie mogą obrazic :-P Ale
    > zaraz - czemu policjanci wynieśli dziewczynę z bagna, a nie wysłali
    > strażaków do poszukiwań?

    Bo byli na miejscu, a strażaków nie. Straż ma na poszukiwania 2~3 godziny.

    > Widzisz, problem w tym, ze wydaje mi się, że kulsony prędziej mnie
    > pobiją, niż uchronią przed pobiciem.

    To dzwoń po Policję.

    > A nie powinniscie mieć cały czas?

    Nie.

    > Tak tak. "czy córka uciekała wczesniej z domu", itd. Godzina
    > wypełniania protokołu?

    To nie ten etap. Protokół, to jak ten pierwszy etap nie doprowadzi do
    znalezienia.

    > Choć nie powiem, mnie obsłużono w miarę sprawnie, jak już sie wolny
    > policjant znalazł. No ale ja też nie oczekiwałm nic, poza
    > podpisaniem protokołu/zgłoszenia, czy jak to się tak nazywa.

    > Po prostu trzeba było ojca wysłuchać, i on w 3 minuty powinien
    > przekazać dlaczego tak się niepokoi. A potem ta trudna decyzja -
    > robić cos, czy na kupkę.

    Tylko on chciał rozmawiać z wujkiem. Fakt, że policjant przy okienku
    może i powinien go dopytać. Tylko tam pewnie dziennie przychodzi
    kilkadziesiąt osób na wezwania. Czasem telefoniczne i mówią, ze do
    Kowalskiego. To się dzwoni do Kowalskiego, że świadek czeka i tyle. Po
    co dyżurnemu wiedza, do0 czego to świadek?

    > Widać legalne ... o ile się potrafi podać przyczynę :-P

    Szukają Kowalskiej, a legitymują Malinowską - bezprawnie. :-)

    > Tylko żebyś ich nie wytrenował na swój zapach.

    Nie w każdych poszukiwaniach ja jestem. Po prostu chodzi o to, że psy
    maja kogoś znaleźć - zawsze.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 157. Data: 2024-08-27 23:19:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 18:31, J.F pisze:

    > A pisałeś, że dopiero po połączeniu !

    Po połączeniu odkłada się w tych danych, które dostaje Policja. Po, bo
    jest czas zakończenia. Na CPR nie ma czasu zakończenia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 158. Data: 2024-08-27 23:26:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 15:32, J.F pisze:
    > To jakim cudem lokaliacja przyszła po znalezieniu ciała?
    > Dyżurny nie powinien od razu sprawdzić, tzn jak tylko ojciec
    > powiedział z czym przyszedł?

    Jakby ojciec zadzwonił na 112, to mielibyśmy jego pozycję. nie wiem, na
    h.., ale mieli byśmy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 159. Data: 2024-08-27 23:29:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 15:30, J.F pisze:

    > A co zwykle zleca prokurator, czy "prowadzący sprawę" w takich
    > sytuacjach?

    Prokurator zleca znalezienie śladów.

    > A Ty co byś kazał szukać/szukał?
    > Propozycje brzmią rozsądnie, tylko czy nie za późno?
    > No cóż lepiej późno niż wcale.

    Zauważ, ze oględziny robi się po wszczęciu postępowania.

    > Przy okazji można się rozejrzec kawalek dalej w polu, czy ciało nie
    > leży, ale do tego nie trzeba zamykać autostrady.

    Sądzę, że przeszukanie terenu zostało dokonane już wcześniej.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 160. Data: 2024-08-27 23:30:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To się do was dopiero doerdolą, no chyba, że dacie radę wykazać, że z
    > zawiadomienia/zgłoszenia nie wynikało, że sprawa pilna i jakie dobro
    > zagrożone. Policja za specjanie nie ma warunków do odwalania "strajku
    > włoskiego" przy interwencjach typu napad czy inne mordobicie.

    Dla Shreka albo Kviata zrobi się wyjątek. :-)

    --
    (~) Robert Tomasik