  • 31. Data: 2018-03-04 20:17:39
    Temat: Re: policja, przeszukanie, uzasadnione podejrzenie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zawodowo, to przewoźnik drogowy. Kto jest przewoźnikiem?

    Tego nie wiemy, ale z całą pewnością możemy stwierdzić, że w chwili w
    której policjant odebrał plecak od kontrolowanego został on odbiornikiem.

    Co to jest - ukryta kamera? Startujesz w jakimś współzawodnictwie z suskim?

    Shrek

  • 32. Data: 2018-03-04 20:23:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-03-18 o 19:55, Kris pisze:
    > W dniu niedziela, 4 marca 2018 18:44:5
    >
    > To ja podpowiem Może niedokałdnie filmik o którym gadamy oglądałem
    > ale zapamiętałem ze tam jako powód zatrzymania padło hasło w stylu
    > bo rowery kradną na dzielnicy z której Pan jedzie" Dawaj Robert
    > uzasadnienie przeszukania kieszeni i czegos tam jeszcze u tego
    > rowerzysty w kontekście kradzieży rowerów? W kieszeni miał ten
    > kradziony rower?

    Już tu wyjaśniałem. Kradzieże stanowią podstawę. Sposób przeprowadzenia
    określa rozporządzenie. Tu nie ma ograniczenia wskazanego w kpk (celu
    przeszukania). Szerzej to opisałem w tamtym poście.

    > Kurcze podaj jeden chociaż powód dlaczego bronisz tego policjanta co
    > ewidentnie widac punkty jakieś (czy za co Was tam rozliczaja) chciał
    > nabić sobie i szukał z nadzieją ze jakiś woreczek znajdzie.

    Zdrowy rozsądek.

  • 33. Data: 2018-03-04 20:32:42
    Od: Kviat

    > I o to chodziło. Nie ma doprecyzowania w prawie, więc każde sensowne
    > mniej lub bardziej uzasadnienie będzie dobre.

    Nie każde. Tylko te sensowne.
    A to mniej sensowne nie będzie dobre.
    Czego was w tych policyjnych szkołach uczą?

    > I co to w praktyce da, że po burzliwej dyskusji dojdziemy
    > do tego, że można rowerem po śniegu jeździć inie stanowi to podstawy do
    > podejrzeń?

    A stanowi? co podejrzanego widzisz w jeżdżeniu rowerem po śniegu?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 34. Data: 2018-03-04 20:52:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-03-18 o 19:59, Kris pisze:

    > Jak z Biedronki wracasz z piwem w sobotni wieczór to też "zawodowo" to piwo
    transportujesz?
    > Przełozeni koszty transportu zwracaja czy na własny koszt reklamówe targasz?

    Jak nie był przewoźnikiem, to właścicielem. W czym problem? Zwracam
    jedynie uwagę, na brak prawnej definicji słowa przewoźnik. Jest
    "przewoźnik drogowy",le to niekoniecznie musi to samo oznaczać.

  • 35. Data: 2018-03-04 20:56:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-03-18 o 20:02, Kris pisze:

    > Dawaj przykład z "całego świata" ze policjant szukający skradzionego
    > roweru szuka go w majtkach przypadkowego rowerzysty

    Nie zrozumiałeś.

  • 36. Data: 2018-03-04 20:59:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-03-18 o 20:17, Shrek pisze:

> [...]
    > Co to jest - ukryta kamera? Startujesz w jakimś współzawodnictwie z suskim?

    Nie, staram się dostosować do Twojego poziomu. Pokazuję Ci - staram - że
    jeśli chcesz polemizować, to opieraj się na sensownych argumentach.
    WIKI, jako źródło prawa jest cienkim źródłem. Natomiast w naszej
    dyskusji to nie ma absolutnie żadnego znaczenia, bo rowerzysta był
    właścicielem bagażu.

  • 37. Data: 2018-03-04 21:13:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-03-18 o 20:32, Kviat pisze:

    > Nie każde. Tylko te sensowne.
    > A to mniej sensowne nie będzie dobre.
    > Czego was w tych policyjnych szkołach uczą?

    Po czym poznasz, w którym miejscu ta granica biegnie? I przede wszystkim
    dlaczego.

    > A stanowi? co podejrzanego widzisz w jeżdżeniu rowerem po śniegu?

    Nie wiem. Podstawa dobra, jak każda inna.

  • 38. Data: 2018-03-04 21:13:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, staram się dostosować do Twojego poziomu.

    Na razie dorównałeś suskiemu. Nie jest to taka prosta sprawa, więc
    zawsze to jakieś osiągnięcie.

    > Pokazuję Ci - staram - że
    > jeśli chcesz polemizować, to opieraj się na sensownych argumentach.

    Zapomniałeś dodać, że mówimy o policyjnej definicji zdrowego rozsądku.
    Co już parę osób ci wytknęło.

    > WIKI, jako źródło prawa jest cienkim źródłem.

    Twoje zdanie, ze rowerzysta jest przewoźnikiem tym bardziej.

    > Natomiast w naszej
    > dyskusji to nie ma absolutnie żadnego znaczenia, bo rowerzysta był
    > właścicielem bagażu.

    Wybacz - to twój pomysł, żeby stosować paragraf 15. Dobrze że nie 22;)

    Shrek

  • 39. Data: 2018-03-04 21:46:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Nie wiem. Podstawa dobra, jak każda inna.

    No jeśli każda inna też dobra, tzn. że nie ma żadnej

    O ile większość zaakceptuje argument, że go zatrzymali, bo w okolicy ktoś
    kradł rowery, to przeszukanie wydaje się być dziwne. Co innego, gdyby ten
    rower okazał się kradziony, ale się nie okazał, więc w tym momencie
    argumentowanie "bo złodzieje często jezdżą po miescie rowerami" jest już
    jakby na siłę i raczej nie wystarczy. Samochodami pewnie jezdzą jeszcze
    cześciej*, więc uzasadnienie dla przeszukania sprowadza się do tego, że skoro
    go już zatrzymali no to lu.

    Jasne, że mogło coś zaistnieć o czym nie wiem, ale wtedy można tak stwierdzić
    i skończyć dyskusję, a nie pisać o jakiś bombach.

    *) juz nie wspomne, że to trochę glupie, jeździć do kradzieży rowerem, skoro
    to taka rzadkość w zimie na miescie, a i policja uważa, że to podejrzane, ale
    skoro to prawda, to nalezy się tylko cieszyć, że mamy takich złodziei :)

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2018-03-04 22:12:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-03-18 o 21:13, Shrek pisze:

    > Na razie dorównałeś suskiemu. Nie jest to taka prosta sprawa, więc
    > zawsze to jakieś osiągnięcie.

    Widzisz :-D

    > Zapomniałeś dodać, że mówimy o policyjnej definicji zdrowego rozsądku.
    > Co już parę osób ci wytknęło.

    Wiesz, jak będą sensowne argumenty, to będę się zastanawiał. To że kilku
    osobom się wydaje, że są mądre, to powiedzmy mało mnie obchodzi.

    > Twoje zdanie, ze rowerzysta jest przewoźnikiem tym bardziej.

    Zgoda. Znajdź inne źródło.

    > Wybacz - to twój pomysł, żeby stosować paragraf 15. Dobrze że nie 22;)

    I...? Bo nie do końca rozumiem, co tu złego widzisz.