  • 151. Data: 2024-08-12 13:06:51
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 10:45, J.F pisze:
    > Co to za "paryje" ?

    Głęboka dolina najczęściej z potoczkiem albo bagienkiem na dnie. Bez
    liny nie zejdziesz i nie wyjdziesz, a gołym okiem widzisz.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 152. Data: 2024-08-12 14:33:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 13:05:31 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Poczytaj, co to są układy odniesienia. Google podaje w WGS84, ale różne
    > urządzenia różnie i trzeba wiedzieć o różnicy i umieć przeliczyć.

    GPS podaje w WGS84.

    Wiec co podaje inaczej - glonass? Te chinskie? Chyba nie Galileo?

    Chyba, ze jakis lepszy odbiornik "geodezyjny", lokowany na Polskę, to
    moĹźe inaczej.

    Mapy współczesne ... chyba tez juz mamy w WGS84.

    > Dokładnie. Na łące to bez znaczenia. Na bagnach czy w górach ma kluczowe.

    Z mojej praktyki - co najmniej 99% czasu podaje w miarę dokładnie.

    J.

  • 153. Data: 2024-08-12 14:50:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 14:33, J.F pisze:
    > GPS podaje w WGS84.

    GPS podaje w tym, co sobie ustawisz.

    > Wiec co podaje inaczej - glonass? Te chinskie? Chyba nie Galileo?

    One też przeważnie w tym, co sobie ustawisz. Trzeba wiedzieć, ze są
    różne i sprawdzać, czy masz to samo.

    > Chyba, ze jakis lepszy odbiornik "geodezyjny", lokowany na Polskę, to
    > może inaczej.

    On też poda w czym, ustawisz, tyle, że dokładniej.

    > Mapy współczesne ... chyba tez juz mamy w WGS84.

    Różnie, bo top nadal nie jest powszechna wiedza. Sporo jest w Pułkowo
    1942. Wszystkie starsze mapy tak mają. Turystyczne często są jedne z
    drugich od lat robione i tylko dokładają obiekty.

    > Z mojej praktyki - co najmniej 99% czasu podaje w miarę dokładnie.

    No, jak Ty nawet nie ogarniasz układów odniesienia, to ...
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 154. Data: 2024-08-12 16:15:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 14:50:25 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > GPS podaje w tym, co sobie ustawisz.

    Raczej niewiele mogę sobie ustawić, żeby nie powiedziec - nic.

    Masz na myśli jakiś geodezyjny odbiornik?

> [...]
    >
    > On też poda w czym, ustawisz, tyle, że dokładniej.

    > Różnie, bo top nadal nie jest powszechna wiedza. Sporo jest w Pułkowo

    No ale chodzenie po bagnach ze starą mapą, to chyba kiepski pomysł?

    > Turystyczne często są jedne z
    > drugich od lat robione i tylko dokładają obiekty.

    Ale czy przy okazji nie można przeliczyc siatki?

    Wojsko co ma - stare mapy i nowoczesne odbiorniki, które już Pułkowo
    nie znają? :-)

    A Policja co ma? Nic ? :-)
    No nie chyba już macie jakieś nawigacje w samochodach, i papierowe
    mapy terenu jakby trzeba kogoś poszukać :-)

    > No, jak Ty nawet nie ogarniasz układów odniesienia, to ...

    To i tak widzę, ze jak jestem na scieżce w lesie, to mi mapy.cz
    pokazują aktualną pozycję na scieżce w lesie.
    Wątpię, aby miały przyciąganie do scieżek.

    Za to skądś mają dane tych ścieżek w lesie.
    Państwowa baza ?

    Tudzież mogę sobie pójść w dwie strony tak jak Ty i porównać ślady ...

    J.

  • 155. Data: 2024-08-12 16:50:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No, jak Ty nawet nie ogarniasz układów odniesienia, to ...

    To znaczy że mu podaje dokładnie i nie ma potrzeby tworzyć bytów i
    sztucznych problemów ponad miarę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 156. Data: 2024-08-12 17:18:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 10:45, J.F pisze:

    > Ale fakt - może być niedalego w poziomj współrzędnej, a bardzo odległe
    > w sensie dotarcia.

    Podobnie jak na podstawie "charakterystycznego zdjęcia". Na razie
    rozmawiamy o lokalizacji - jak tam dotrzeć to inna para kaloszy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 157. Data: 2024-08-12 17:25:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 17:18:58 +0200, Shrek wrote:

    > Podobnie jak na podstawie "charakterystycznego zdjęcia". Na razie
    > rozmawiamy o lokalizacji - jak tam dotrzeć to inna para kaloszy.

    Tak, jak kiedys pisałem - ktos obeznany z terenem, może wiedzieć,
    widząc charakterystyczny obiekt - "żeby tam dojść, to trzeba wyjść z X
    i iść drogą Y".

    Mając same współrzędne, może nie wiedziec, ze to ten obiekt :-)

    J.

  • 158. Data: 2024-08-12 17:37:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 17:25, J.F pisze:

    > Tak, jak kiedys pisałem - ktos obeznany z terenem, może wiedzieć,
    > widząc charakterystyczny obiekt - "żeby tam dojść, to trzeba wyjść z X
    > i iść drogą Y".

    I równie dobrze może dojść do charakterystycznego obiektu a poszukiwana
    osoba będzie się znajdować po drugiej stronie przeszkody 50 metrów
    dalej. Skupmy się na razie na tym czemu _lokalizacja_ po GPS miałaby nie
    działać na bagnach. Dotarcie do osoby poszukiwanej to kolejny problem,
    ale znacznie łatwiejszy jak znamy jej lokalizację.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 159. Data: 2024-08-12 17:50:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 17:37:56 +0200, Shrek wrote:

    > I równie dobrze może dojść do charakterystycznego obiektu a poszukiwana
    > osoba będzie się znajdować po drugiej stronie przeszkody 50 metrów
    > dalej.

    No nie, bo fotkę zrobiła :-)

    > Skupmy się na razie na tym czemu _lokalizacja_ po GPS miałaby nie
    > działać na bagnach. Dotarcie do osoby poszukiwanej to kolejny problem,
    > ale znacznie łatwiejszy jak znamy jej lokalizację.

    Też tak myślę, a na pewno pomaga.

    Bagno IMHO nie przeszkadza, gęsty las troche może.
    Pinezkę jak widać wysyła się łatwo.
    Udostępnianie lokalizacji ... a to bym najpierw sprawdził, ile
    baterii, zresztą chyba nie ma sensu, jak szukany się nie rusza.

    J.

  • 160. Data: 2024-08-12 17:55:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 17:50, J.F pisze:

    > No nie, bo fotkę zrobiła :-)

    Fotkę można zrobić z 50 metrów. Nawet latwiej w kadr objąć...

> [...]
    > Udostępnianie lokalizacji ... a to bym najpierw sprawdził, ile
    > baterii, zresztą chyba nie ma sensu, jak szukany się nie rusza.

    Skoro wysyłała fotki to pinezkę też mogła - technicznie nawet łatwiej bo
    kilkaset tysięcy razy mniejsza...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!