  • 291. Data: 2024-08-22 14:15:06
    Temat: Re: policja namierza
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > To nie jest najlepszy pomysł. Zakładając, że masz Androida, to czy open
    > czy secured jest kwestią jednego tapnięcia na ikonkę. Nie ma żadnego
    > racjonalnego powodu aby używać "open" nawet bardzo okazjonalnie.

    Idea otwartego internetu nie jest wystarczająco racjonalna?

  • 292. Data: 2024-08-22 17:54:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 11:37, io pisze:

    > MMS nie daje internetu a zdjęcia idą

    Precyzyjnie rzecz biorąc masz rację - mms nie daje internetu, ale to ta
    sama transmisja danych co interenet.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 293. Data: 2024-08-22 17:57:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 11:21, J.F pisze:

    > Pewnie jedno i drugie, wifi latwo sprawdzisz :-)
    >
    > No ale z ustaleniem pozycji tych wifi, to google/apple mialby pewnie
    > kłopot.

    Nie mają kłopotu. Domyślnie zgadzasz się żeby twój telefon skanował
    otoczenie i przesyłał sidy i lokalizację googlowi:P I parę miliardów
    innych telefonów też:P

    > Więc po BTS?
    > A w dodatku ... google sobie spisał/zaimportował lokalizacje tych BTS,
    > czy korzysta z "lokalizacja przez operatora" ?

    Szczerze mówiąc - nie wiem. Jak będę jechał metrem i będę pamiętał to
    wyłączę wifi i zobacze jak się zmienia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 294. Data: 2024-08-22 17:59:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie do końca. Telefony mają czujniki ruchu. Jeśli znają swoją pozycje z
    > przeszłości i znają przyspieszenia, to mogą dość długo bez dostępu do
    > jakichkolwiek danych z satelitów, Wi-Fi itp. znać swoją pozycję.

    Ale raczej tego nie robią...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 295. Data: 2024-08-22 18:01:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 14:15, io pisze:

> [...]

    Powód jest prozaiczny - mam jakiś kretyński sterownik do akwarium
    który... żeby poustawiać to łączy się do sieci o konkretnej nazwie i z
    hasłem nie robi...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 296. Data: 2024-08-22 18:02:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > MMS?

    MMS to też pakietowy przesył danych - innymi słowy ten sam kanał co
    interenet.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 297. Data: 2024-08-22 18:03:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Też nei wiem, ale tu masz kolejny przykład, co się stanie, jak wyślesz
    > pinezkę tuż przed kolejną stacją.

    A próbowałeś kiedyś jechać metrem na bagnach?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 298. Data: 2024-08-22 21:01:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 03:43, J.F pisze:

    > Ale pinezkę można wysłac SMS.
    > Ewentualnie podyktować współrzędne głosem ..
    > Tylko to musi byc pozycja z GPS, bo tej w/g wifi nie ustali bez
    > internetu.

    Ta ustalana na podstawie WiFi też jest pozycją GPS, bo program to
    przelicza.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 299. Data: 2024-08-22 21:03:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 17:54, Shrek pisze:

    > Precyzyjnie rzecz biorąc masz rację - mms nie daje internetu, ale to ta
    > sama transmisja danych co interenet.

    Jak ktoś ma telefon w PLUS i miał nie na umowę, tylko prepaid, to za
    granicą mógł mieć albo transmisję danych, albo MMS-y. Razem to nie
    działało. Zatem to oczywiście jest transmisja danych, ale nie ta sama.
    No i rozmowa telefoniczna, to też pewna forma transmisji danych.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 300. Data: 2024-08-22 21:04:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 12:58, J.F pisze:
    > MMS tez sie posługuje transmisją danych, i to wręcz
    > internetem/intranetem, a nie czyms specjalnym.
    > Poza tym miewa limit rozmiaru, przez co zdjecia mogą być małe i
    > kiepskiej jakości ?

    Ja zupełnie nie rozumiem, czemu w kilku postanowiliście rozbić ten
    problem na atomy. Rozmowa telefoniczna, to też transmisja danych. Ba,
    nawet próba rozmowy wiąże się z transmisją danych pomiędzy BTS, a
    telefonem. Tylko nie rozumiem zupełnie, co chcecie tym wszystkim dowieść.

    --
    (~) Robert Tomasik