    From: "adam" <a...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: podpisanie umowy
    Date: Sat, 12 Mar 2005 12:32:08 +0100

    Witam

    Jestem studentem, nie prowadze zadnej dzialalnosci, zlecilem zrobie strony
    www pewnej osobie, usluga ta opiewa na pewna kwote, przed rozpoczeciem pracy
    mam zamiar podpisac umowe z ta osoba, w zwiazku z tym mam kilka pytan:

    czy w umowie powinienem do umowionej kwoty dodac vat, czy moze vat ma sie
    juz zawierac w tej kwocie, czy moze jest to zupelnie nie potrzebne i
    wystarczy sama umowiona kwota?

    co powinienem zapisac w takiej umowie, zeby byla ona wiazaca dla obu stron,
    jak zabezpieczyc samego siebie przed ew niedotrzymaniem terminu badz
    popelnienia jakichs bledow przez ta osobe (np nie zrobienie strony, badz
    zrobienie zupelnie inaczej niz ja chce)?

    czy taka umowa (miedzy osoba niezarejestrowana bez zadnych rozliczen z
    fiskusem) moze stanowic podstawe do roszczen z tytulu niedopelnienia
    obowiazkow i w jaki sposob nalezy tego dochodzic ? i czy ja sam nie bede
    mial z tego powodu zadnych problemow z urzedem skarbowym? chce rozpoczac
    dzialalnosc ale do tego potrzebna jest mi ta strona i troche czasu na
    sprawdzenie czy to w ogole sie uda

    wreszcie jaki tekst taka umowa powinna miec, zeby nie mozna bylo jej
    podwazyc?

    pozdrawiam serdecznie wszystkich i dziekuje za wszystkie rady

    adam