  • 1. Data: 2005-08-30 08:57:23
    Temat: oskarżenie zleceniodawcy kradzieży
    Od: "zenon" <x...@o...pl>

    Witam.
    Skradziono mi samochód. Złodzieja i zleceniodawcę złapano.Zleceniodawca "kupił"
    samochód na części.
    Prokuratura oskarżyła tylko złodzieja.Nie oskarżono zleceniodawcy "bo nie było
    niezbitych dowodów".Został tylko "paserem".
    Ma odbyć się rozprawa i chcę doprowadzić do oskarżenia i zasądzenia przede
    wszystkim odszkodowania od zleceniodawcy ew. do spłacania solidarnego obydwu.
    Chciałbym odzyskać również części z samochodu, również te które już zostały
    zabudowane na aucie zleceniodwacy.
    (w dokumentach policji we wszystkich zeznaniach obydwaj złodzieje się przyznają
    że było to na zlecenie)
    Sprawa karna a ja występuję z par 46 KK o obowiązkowym odszkodowaniu na rzecz
    poszkodowanego. Występuję jako oskarżyciel posiłkowy.

    Proszę o podpowiedzi i rady jak mam sobie z tym poradzić.

    Dziękuję za wszystkie rozsądne rady.

    zenon

  • 2. Data: 2005-08-30 09:03:57
    Temat: Re: oskarżenie zleceniodawcy kradzieży
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Prokuratura oskarżyła tylko złodzieja.Nie oskarżono zleceniodawcy "bo nie
    > było
    > niezbitych dowodów".Został tylko "paserem".

    Przecież paserstwo to też przestępstwo. Może po prostu jeszcze paserowi nie
    przedstawiono zarzutów?

    JK

  • 3. Data: 2005-08-30 11:48:58
    Od: "zenon" <x...@o...pl>

    > Przecież paserstwo to też przestępstwo. Może po prostu jeszcze paserowi nie
    > przedstawiono zarzutów?

    To fakt - ale mi chodzi o to żeby odpowiadał przede wszystkim za współudział w
    kradzieży (gdyby nie zlecił złodziejowi kradzieży - nie byłoby przestępstwa)
    Acha wstępna rozprawa się odbyła. Teraz ma być pełna ze świadkami itd.

    Pozdrawiam
    zenon

  • 4. Data: 2005-08-30 12:50:28
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "zenon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przestępstwa)
    > Acha wstępna rozprawa się odbyła. Teraz ma być pełna ze świadkami itd.

    a umiesz udowodnic ze on zlecil te kradziez ?

    P.

  • 5. Data: 2005-08-30 21:03:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zenon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    Współsprawstwa w czystej postaci raczej tu się dopatrzyć trudno. W
    zależności od faktycznych powiązań pomiędzy złoczyńcami, to albo można
    imputować zleceniodawcy podżeganie do przestępstwa, albo nawet
    sprawstwo kierownicze. Tak, czy inaczej to zgodnie z art. 18 kk
    obydwaj powinni odpowiadać z tego samego artykułu.

    Co do odzyskania części, to istotnym jest, jaką część wartości pojazdu
    stanowią części skradzione i zamontowane w pojeździe. Przeczytaj art.
    192-194 kc. Albo napisz jakie części z Twojego samochodu zamontowano w
    tamtym.

  • 6. Data: 2005-08-31 06:04:27
    Od: "zenon" <x...@o...pl>

    > Użytkownik "zenon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a umiesz udowodnic ze on zlecil te kradziez ?

    Czy dowodem w sprawie nie są zeznania winnych? Sami się przyznali i podpisali
    pod tym. Są to w końcu dowody w sprawie.

    zenon

  • 7. Data: 2005-08-31 06:08:01
    Od: "zenon" <x...@o...pl>

> [...]
    > stanowią części skradzione i zamontowane w pojeździe. Przeczytaj art.
    > 192-194 kc. Albo napisz jakie części z Twojego samochodu zamontowano w

    Praktycznie większość części włącznie z silnikiem została zamontowana pozostało
    dokończenie podłączania silnika, reflektorów itp.

    Dziękuję za konkretną odpowiedź.

    Pozdrawiam

    zenon