  • 1. Data: 2005-08-30 09:29:36
    Temat: pytanie o ustawę o ochronie baz danych
    Od: <g...@U...pl>

    Wpadła mi ta ustawa w ręce, więc poczytałem ją i mam pytanie do takiej
    sytuacji: napisałem program do obsługi biblioteki. Znalazłem w internecie
    bazę szkół podstawowych i gimnazjów. Biorę sobie fragment tej bazy
    (szkoły z większych miast, około 45% rekordów w tej bazie) nie
    informując o tym administratora strony. Wysyłam do szkół listem
    poleconym informację, że mam taki program, chętnie go sprzedam
    i przeprowadzę krótkie szkolenie dla personelu mającego go obsługiwać.

    Czy w świetle wspomnianej ustawy jestem przestępcą, grozi mi grzywna
    i wydanie producentowi bazy bezprawnie uzyskanych korzyści
    majątkowych wynikających ze sprzedaży mojego programu?

    A może nie mam się czego bać - przecież wszystkie szkoły znajdę w
    książkach telefonicznych? A szkoły to już nieistotna część książki
    telefonicznej...

    Zaciekawiony - Grys