    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odsetki ustawowe - czy to świadczenie jednorazowe
    Date: Fri, 16 Apr 2010 14:36:32 +0200

    Witam
    Mam taki problem w sprawie interpretacji czy odsetki ustawowe są
    świadczeniem okresowym czy jednorazowym.
    W internecie znalazłem ,ze opinie prawników są tu niejednoznaczne i
    rozbieżne, nawet takie zdanie pada w uzasadnieniach wyroków np. III CZP
    0037_03

    Mój problem wygląda tak, po uzyskaniu prawomocnego nakazu zapłaty dłuznik
    zobowiązał się go spłacić ale zobowiazania nie dotrzymał wpłacał
    nieregularnie i coraz mniejsze sumy w końcu przestał.
    Ale przez 7 lat mnie zwodził dałem nakaz do komornika , dłuznik jest teraz
    niewypłacalny, ale poreczyciel solidarny z nakazem tak.
    Ten poreczyciel teraz wniósł pozew przeciwegzekucyjny argumentujac ,ze
    odsetki są świadczeniem okresowym i po 3 latach sie przedawniają mimo 10
    letniego okresu przedawnienia długu.

    Szukam jakis wyroków sądowych, które by swiadczyły, że te odsetki są
    swiadczeniem jednorazowym, bo gdzie tu okresowość mają być naliczone po
    spłacie długu.
    Jakoś oprócz opini , że są takie interpretacje, jak napisałem wyzej, nie
    moge znależć zadnych wyroków popierajacych taką teze.
    A przeciwną znalazłem ,ze trzy.
    Moze ktos mógłby mi pomóc.
    Przeciez gdyby sprawa była jednoznaczna to nie pisanoby ,ze opinie sa różne.
    --
    Pzdr
    mareK