  • 71. Data: 2005-04-10 22:06:33
    Temat: Re: odpowiedzialność Policj i(kazus)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tweede" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    news:VWg6e.4076$Fm5.927@trndny09...

    > ta od pozarow. Oznacza kombinezony zeby mozna bylo wiedziec kto jest
    kto
    > podczas zamieszania.

    Wiesz, ale przypadki mordowania rodzin strażaków z tego powodu, że
    niewłaściwie lali wodą podczas gaszenia są raczej rzadkim przypadkiem.
    Ja przynajmniej nie słyszałem o podobnym przypadku. Nie po to
    policjantowi się ubiera "kaptur", by pisać jego nazwisko na czole!

  • 72. Data: 2005-04-10 22:07:16
    Od: tweede <b...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "tweede" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > Zastanówmy się, jakby to można było zrobić? Może tak wspólnie? :-)
    >
    > 1) Kto odpowiada za szkody spowodowane przez policjantów? - Policja.
    > 2) Jak znaleźć zatem podmiot zobowiązań? - Książka Telefoniczna? W sumie
    > można zadzwonić na 997, adres raczej podadzą.
    >
    > No popatrz! Udało mi się! A twierdzisz, że to niemożliwe.

    A jezeli chcesz pozwac nie policje a konkretnego policyjnego kryminaliste?

    > Co do identyfikacji policjantów, to się o to nie martw. Każdy z nich da
    > się spokojnie zidentyfikować nawet po opisaniu przez Ciebie, co robił.
    > Nikt tam na żywioł nie idzie.

    A Magdalenka to co?

    > Ale Ty raczej nazwiska policjanta nie
    > poznasz, a przynamniej nie powinieneś.

    A dlaczego?

  • 73. Data: 2005-04-10 22:11:39
    Od: tweede <b...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >

    > Wiesz, ale przypadki mordowania rodzin strażaków z tego powodu, że
    > niewłaściwie lali wodą podczas gaszenia są raczej rzadkim przypadkiem.

    Podeprzyj te teze statystykami szkod powodowanymi zamaskowanymi
    kryminalistami policyjnymi. Chcesz powiedziec ze wlasciciel zniszczonego
    domu w Magdalence nie ma prawa pozwac konkretnych kryminalistow
    policyjnych bo akcja byla scisle tajna?

    > Ja przynajmniej nie słyszałem o podobnym przypadku. Nie po to
    > policjantowi się ubiera "kaptur", by pisać jego nazwisko na czole!

    Moze byc numer. I kamera zeby nie bylo pozniej zwalania na innych. Vide
    sprawa kryminalna przeciwko policyjnym kryminalistom za Magdalenke.

  • 74. Data: 2005-04-10 22:31:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jezeli chcesz pozwac nie policje a konkretnego policyjnego
    kryminaliste?

    Nie da się. Policjanta może pozwać Policja. Płaci odszkodowanie do
    wysokości 3 pensji. Nie znam państwa na świecie, gdzie by to inaczej
    było unormowane.

    > A Magdalenka to co?

    A znany Ci jest w Magdalence przypadek, by nie wiedziano, kto co robił?
    A numerków nie mieli :-) Czary jakieś?

    > A dlaczego?

    Bo nie po to fakt ten utajniono, by go upubliczniać.

  • 75. Data: 2005-04-10 22:36:13
    Od: tweede <b...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Nie da się. Policjanta może pozwać Policja. Płaci odszkodowanie do
    > wysokości 3 pensji. Nie znam państwa na świecie, gdzie by to inaczej

    Nie znasz? Hmmm
    http://straylight.law.cornell.edu/uscode/html/uscode
    42/usc_sec_42_00001983----000-.html

    > da

    > robił.

    > A znany Ci jest w Magdalence przypadek, by nie wiedziano, kto co robił?

    Wlasnie ze teraz zwalaja wine jeden na drugiego.

    > A numerków nie mieli :-) Czary jakieś?

    > Bo nie po to fakt ten utajniono, by go upubliczniać.

    Utajniac mozna tylko w uzasadnionych przypadkach. Utajnianie nie moze
    byc wykorzystywane do ukrywania dzialalnosci kryminalnej. Zwlaszcza
    dzialalnosci kryminalnej policjantow. Nazwiska bohaterow w mundurkach z
    Magdalenki znamy.

  • 76. Data: 2005-04-10 22:49:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Podeprzyj te teze statystykami szkod powodowanymi zamaskowanymi
    > kryminalistami policyjnymi.

    Którą tezę, bo nie precyzujesz. Tę, o zabójstwach rodzin strażaków? Tę o
    niewłaściwym laniu wody? W moim poście, który komentujesz słowem nie
    napisałem o szkodach, więc nie wiem, czemu domagasz się ode mnie takich
    statystyk. No i to Ty póbujesz czegoś dowieść, więc to Ty powinieneś
    szukać argumentów. Pomógł bym Ci, ale nie wiem, jakim że argumentem w
    naszej dyskusji byłby fakt, że w 2003 roku policjanci spowodowali straty
    załóżmy na 152.437,28 zł. No i co z tego?

    > Chcesz powiedziec ze wlasciciel zniszczonego
    > domu w Magdalence nie ma prawa pozwac konkretnych kryminalistow
    > policyjnych bo akcja byla scisle tajna?

    Nie z tego powodu, że była ściśle tajna. Jakby była ściśle tajna, to by
    się nikt z założenia o niej nie dowiedział. Ta była tajna do momentu
    rozpoczęcie. Potem jej utajnianie przestało mieć racjonalne przesłanki i
    nawet media o niej pisały. Tak więc ściśle tajna nie jest.

    A nie może pozwać konkretnych policjantów, bowiem nie oni ponoszą
    odpowiadzialność cywilną za szkody, tylko Skarb Państwa reprezentowany w
    tym wypadku przez Policję. To dopiero Policja mogła by ewentualnie
    dochodzić roszczen od poszczególnych policjantów.

    Tak na marginesie, to chciał bym Ci przypomnieć, że większość szkód w
    Magdalence spowodowali raczej sami broniący się w niej przestępcy, niż
    policja. Policja nie miała nic cięższego, od pistoletu maszynowego. Tym
    raczej ścian nie zburzysz - niestety. Ale to tak na marginesie, bo
    dyskusja czego innego dotyczy.

    Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej o samej Magdalence.
    Przyczynach, skutkach, winnych oraz innych okolicznościach, to w google
    wygrzeb z forum pl.misc.militaria wątek z okresu tuż po zdarzeniach, w
    którym to rozważano. Wbrew pozorom nie jest to takie proste, jak Ci się
    wydaje, a i wskazanie jednej konkretnej osoby ponoszącej winę za to
    nieszczęście w mojej ocenie nie jest możliwe. Złożyło się na to kilka
    czynników i zaniedbania kilku osób - niekoniecznie bezpośrednio
    związanych z samą akcją. Ci, którzy za Magdalenkę odpowiedzieli karnie,
    odpowiadali nie za skutki, tylko za naruszenie przepisów o sposobie
    organizacji takiej operacji. Ale to temat na osobną dyskusję, raczej o
    taktyce działań specjalnych, niż prawie, więc nie to miejsce i nie ten
    czas.

    > Moze byc numer. I kamera zeby nie bylo pozniej zwalania na innych.
    Vide
    > sprawa kryminalna przeciwko policyjnym kryminalistom za Magdalenke.

    Uwierz na słowo, że i bez numerów spokojnie się to robi na co dzień i
    działa. Tyle, że Ty raczej danych personalnych nie poznasz.

  • 77. Data: 2005-04-10 23:01:56
    Od: tweede <b...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "tweede" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > Którą tezę, bo nie precyzujesz. Tę, o zabójstwach rodzin strażaków?

    Nie. Te o tym ze zamaskowanie kryminalnisty policyjnego czemus sluzy.

> [...]
    > naszej dyskusji byłby fakt, że w 2003 roku policjanci spowodowali straty
    > załóżmy na 152.437,28 zł. No i co z tego?

    To z tego, ze kryminalista policyjny powinien siegnac wpierw do wlasnej
    kieszeni zanim siegnie do kieszeni podatnika. Popelnil przestepstwo,
    niech placi najpierw z wlasnej kieszeni. I temu pomaga identyfikacja
    zamaskowanego sprawcy.

> [...]
    > tym wypadku przez Policję. To dopiero Policja mogła by ewentualnie
    > dochodzić roszczen od poszczególnych policjantów.

    Zakrawa na pozbawienie dostepu do wymiaru sprawiedliwosci.

> [...]
    > policja. Policja nie miała nic cięższego, od pistoletu maszynowego. Tym
    > raczej ścian nie zburzysz - niestety. Ale to tak na marginesie, bo

    A podpalil kto?

> [...]
    > związanych z samą akcją. Ci, którzy za Magdalenkę odpowiedzieli karnie,
    > odpowiadali nie za skutki, tylko za naruszenie przepisów o sposobie

    Co nie oznacza ze popelnili rowniez przestepstwa kryminalne. Np
    przeciwko mieniu osob trzecich podpalajac dom. I ze prokurator nie
    przedstawil zarzutow wcale nie oznacza ze nie mozna dochodzic roszczen o
    takie szkody spowodowane dzialanosci kryminalna.

> [...]
    >

    > Uwierz na słowo, że i bez numerów spokojnie się to robi na co dzień i
    > działa. Tyle, że Ty raczej danych personalnych nie poznasz.

    Poznam sadownie jezeli zrobia mi szkode swoja dzialalnoscia kryminalna.

  • 78. Data: 2005-04-11 01:02:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie. Te o tym ze zamaskowanie kryminalnisty policyjnego czemus sluzy.

    Ponieważ w kominiarkach pracuje w zasadzie elita, to jestem skłonny
    twierdzić, że straty przez nich spowodowane są akurat mniejsze od strat
    spowodowany przez pozostałych policjantów. Zresztą i tych pracujacych w
    kominiarkach jest o wiele mniej, więc musieli by się bardziej starać, by
    nadrobić.

> [...]
    > kieszeni zanim siegnie do kieszeni podatnika. Popelnil przestepstwo,
    > niech placi najpierw z wlasnej kieszeni. I temu pomaga identyfikacja

    Błądzisz synu. Kominiarka nie ma tu nic do rzeczy. gdyby ustawodawca
    uznał, ze ma pąłcić każdy policjant, to kominiarka by temu na
    przeszkodzie nie stanęła w żadnej mierze.

    > Zakrawa na pozbawienie dostepu do wymiaru sprawiedliwosci.

    A wiesz na czym polega ten dostęp? Pozbawienie dostępu by miało wóczas
    miejsce, gdyby prawo wskazylao jako podmiot odpowiedzialny konkretnego
    policjanta, a pokrzywdzony prawnymi środkami nie mógł by poznać jego
    danych.

    Tym
    > A podpalil kto?

    Poczytaj tam, gdzie mówiłem. Nie ma sensu powielać tych danych. Żaden
    policjant zapałkami tego nie podpalał.

> [...]
    > przedstawil zarzutow wcale nie oznacza ze nie mozna dochodzic roszczen
    > takie szkody spowodowane dzialanosci kryminalna.

    Wiesz, zastanawiam się, czy nie powinienem Cię jednak odesłać do podstaw
    prawa. No ale będę szerzył kaganek oświaty dalej i może mi reszta grupy
    wybaczy, pozostając w przekonaniu, że wypisujesz te bzdury nie w celu
    złoszczenia adwersarzy, tylko po prostu z niewiedzy.

    Postawienie w stan oskarżenia za zniszczenie cudzego mienia poprzez
    podpalenie wiązało by się z koniecznością wykazania, że przedmiotowe
    osoby uczyniły to celowo. Czyli, jednym słowem musiał byś przed sądem
    dowieść, że dokonano odprawy a następnie udano się do Magdalenki w celu
    spalenia tego domu. No, niby niemożliwe to nie jest, ale przyznasz, że
    mało prawdopodobne. Gdyby tę chałupę chcieli spalić, to wcale nie
    musieli stadnie po ogródku biegać pod gradem kul i odłamków. Jest kilka
    skuteczniejszych sposobów wzniecania pożarów nie łączących się z
    wielogodzinną wymianą ognia.

    Możliwe jest jeszcze kilka innych odmian tego przestępstwa. Dało by się
    oskarżyć, gdyby ewentualnie dowieść, ze udali się tam celem rozlania
    benzyny, a następnie w celu regeneracji sił w miejscu jej rozlania
    palili ognisko i piekli kiełbaski, a zatem co najmniej godzili się na
    to, że mogą spowodować pożar. Inna wersja, to wydanie rozkazu
    ostrzelania tego budynku z miotaczy ognia. I to w sytuacji, gdy
    ukrywający się środku bandyci wyrażają jasną chęć poddania się. Bo w
    przeciwnym wypadku, to można rozważać, czy nie przemawiały za tym
    względy taktyki i poświęcając mienie w postaci domu nie ratowano życia
    "atakujących" policjantów. Ale to znowu rozważania taktyczne, a nie
    prawne.

    Generalnie, to o ile można się zastanawiać nad odpowiedzialnością
    cywilną Policji za straty tam spowodowane, to zarzut zniszczenia cudzego
    mienia jest zupełnie chybiony.

    > Poznam sadownie jezeli zrobia mi szkode swoja dzialalnoscia
    kryminalna.

    Rozwiń tę niewątpliwie głęboką myśl, bo nie przychodzi mi do głowy,
    czego się tyczy. Nie jest mi znany sposób "poznawania sądownego". Ale
    jest późna pora.

  • 79. Data: 2005-04-11 04:51:45
    Od: news <p...@c...com>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > twierdzić, że straty przez nich spowodowane są akurat mniejsze od strat
    > spowodowany przez pozostałych policjantów.

    Jedna Magdalenka potrafi przeskoczyc wiele innych akcji.

> [...]
    > uznał, ze ma pąłcić każdy policjant, to kominiarka by temu na
    > przeszkodzie nie stanęła w żadnej mierze.

    Wiec pytanie jest proste. Jak chcesz dowiedziec sie dokladnie co kto i
    ile nawywijal, skoro ukrywaja sie pod kominiarkami? Mozesz nazywac jak
    chcesz. Jest to matactwo od podstaw.

> [...]
    > miejsce, gdyby prawo wskazylao jako podmiot odpowiedzialny konkretnego
    > policjanta, a pokrzywdzony prawnymi środkami nie mógł by poznać jego

    A nie jest odpowiedzialny osobiscie za KRYMINALNA dzialalnosc podczas
    pracy w policji? Nie widze nawet przeciwwskazan zeby w razie potrzeby
    dochodzic od policji roszczenia jako ofiara zorganizowanej przestepczosci.

    > Poczytaj tam, gdzie mówiłem. Nie ma sensu powielać tych danych. Żaden
    > policjant zapałkami tego nie podpalał.

    Nie ma znaczenia czy to byly zapalki, czy krzesiwo. Policja prowadzila
    tango i policja jest odpowiedzialna za wlasna durnote.

> [...]
    >
    > Generalnie, to o ile można się zastanawiać nad odpowiedzialnością
    > cywilną Policji za straty tam spowodowane, to zarzut zniszczenia cudzego

    tak, bo zrobily to krasnoludki.

    > kryminalna.
    >
    > Rozwiń tę niewątpliwie głęboką myśl, bo nie przychodzi mi do głowy,
    > czego się tyczy. Nie jest mi znany sposób "poznawania sądownego". Ale
    > jest późna pora.

    Tylko dyspozycyjna prostytutka sadowa jak ta z Wodzislawia moze pozbawic
    powoda dowiedzenia sie sprawcy policyjnego. To na policji bedzie ciazyl
    obowiazek udowodnienia ze ujawnienie nazwiska kryminalisty policyjnego
    powodowi moze narazic na jakies zle skutki.

  • 80. Data: 2005-04-11 07:47:04
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "tweede" <b...@m...com> napisał w

    > Wlasnie ze teraz zwalaja wine jeden na drugiego.

    Bo burak Tweede jestes a nie gosciu ktory je moglby znac. Jakby kazdy oprych
    wiedzial dane policjanta w cywilu i wiedzial o akcji to wyslalby swoich
    zbirow aby mu rodzine uprowadzili albo i jego przed akcja ustrzelili.
    A dlaczego ty nie podasz nam swojego nazwiska tylko chowasz sie za nickiem a
    nie powiesz swojego numeru pesel, imienia, nazwiska itd ?? Ochrona danych
    osobowych jest niezbywalna.

    > Utajniac mozna tylko w uzasadnionych przypadkach. Utajnianie nie moze byc
    > wykorzystywane do ukrywania dzialalnosci kryminalnej.

    Zglos projekt ustawy...teraz duzo bzdurnych ustaw przechodzi a jako obywatel
    masz prawo. Nazwiska kierowcy w komunikacji publicznej nie poznasz, a ty sie
    czepiasz, ze policja utajnia nazwiska pracownikow dzialjacych w ukryciu.
    Ja bym do szefow mafii liste nazwisk dal z fotka na twoim miejscu.:-/

    > Zwlaszcza dzialalnosci kryminalnej policjantow. Nazwiska bohaterow w
    > mundurkach z Magdalenki znamy.

    Bo nie zyja juz ....i nie idzie ich zastraszyc. A ci co zyja nadal sa w
    ukryciu.

    Tweede ty jakis wszechpolak jestes chyba albo Amfa handlujesz, ze ci tak
    policja sie nie podoba. Piszesz takie bzdury, ze wywraca sie zapewne
    wiekszosci czytajacych i z odruchami wymiotnymi biegna do kibelkow oddac
    posilek. W zasadzie co drugie zdanie to "dzialalnosc kryminalna policji" a o
    dziallnosci kryminalnej obywateli ... np kiboli, handlarzy narkotykow albo
    innych popaprancow nie widzisz ??
    W cywilizowanych krajach obywatel swiadomie zrzeka sie pewnych praw na rzecz
    bezpieczenstwa. W Polsce chcemy wszystko za darmo i kazdy z nas jest
    najuczciwszy i szlachetny a reszta to gnojki. A jak jest naprawde ??
    Sorki ale ten burak mnie zgrzal.
    Pozdrawiam Maver