    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność Policj i(kazus)
    Date: Mon, 11 Apr 2005 00:49:15 +0200
    <d389e2$999$1@nemesis.news.tpi.pl> <d38a3b$6jh$1@inews.gazeta.pl>
    <6o16e.9043$Xm3.6514@trndny01> <d3ap3c$2ir$2@news.onet.pl>
    <yZ96e.2106$ha3.932@trndny02> <d3baou$3hu$1@news.onet.pl>
    <6ea6e.2112$ha3.993@trndny02> <d3bc01$bg7$3@news.onet.pl>
    <Iua6e.3504$Fm5.279@trndny09> <d3bcee$nsh$1@news.onet.pl>
    <d3bi69$iis$1@inews.gazeta.pl> <d3bift$lo0$1@news.onet.pl>
    <d3bita$lhp$1@inews.gazeta.pl> <d3bj75$p57$1@news.onet.pl>
    <d3bjg2$o3b$1@inews.gazeta.pl> <d3bjjn$p57$2@news.onet.pl>
    <Syf6e.9603$Xm3.3685@trndny01> <d3c2g6$hk4$3@news.onet.pl>
    <m7g6e.4311$ok4.2229@trndny07> <d3c2vp$hk4$5@news.onet.pl>
    <Udg6e.2280$ha3.1088@trndny02> <d3c3f9$fte$2@news.onet.pl>
    <oxg6e.9612$Xm3.8315@trndny01> <d3c4og$cab$1@news.onet.pl>
    <LFg6e.9618$Xm3.7717@trndny01> <d3c533$cab$3@news.onet.pl>
    <VWg6e.4076$Fm5.927@trndny09> <d3c812$5m2$1@inews.gazeta.pl>
    <vwh6e.9634$Xm3.7919@trndny01>

    Użytkownik "tweede" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    news:vwh6e.9634$Xm3.7919@trndny01...

    > Podeprzyj te teze statystykami szkod powodowanymi zamaskowanymi
    > kryminalistami policyjnymi.

    Którą tezę, bo nie precyzujesz. Tę, o zabójstwach rodzin strażaków? Tę o
    niewłaściwym laniu wody? W moim poście, który komentujesz słowem nie
    napisałem o szkodach, więc nie wiem, czemu domagasz się ode mnie takich
    statystyk. No i to Ty póbujesz czegoś dowieść, więc to Ty powinieneś
    szukać argumentów. Pomógł bym Ci, ale nie wiem, jakim że argumentem w
    naszej dyskusji byłby fakt, że w 2003 roku policjanci spowodowali straty
    załóżmy na 152.437,28 zł. No i co z tego?

    > Chcesz powiedziec ze wlasciciel zniszczonego
    > domu w Magdalence nie ma prawa pozwac konkretnych kryminalistow
    > policyjnych bo akcja byla scisle tajna?

    Nie z tego powodu, że była ściśle tajna. Jakby była ściśle tajna, to by
    się nikt z założenia o niej nie dowiedział. Ta była tajna do momentu
    rozpoczęcie. Potem jej utajnianie przestało mieć racjonalne przesłanki i
    nawet media o niej pisały. Tak więc ściśle tajna nie jest.

    A nie może pozwać konkretnych policjantów, bowiem nie oni ponoszą
    odpowiadzialność cywilną za szkody, tylko Skarb Państwa reprezentowany w
    tym wypadku przez Policję. To dopiero Policja mogła by ewentualnie
    dochodzić roszczen od poszczególnych policjantów.

    Tak na marginesie, to chciał bym Ci przypomnieć, że większość szkód w
    Magdalence spowodowali raczej sami broniący się w niej przestępcy, niż
    policja. Policja nie miała nic cięższego, od pistoletu maszynowego. Tym
    raczej ścian nie zburzysz - niestety. Ale to tak na marginesie, bo
    dyskusja czego innego dotyczy.

    Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej o samej Magdalence.
    Przyczynach, skutkach, winnych oraz innych okolicznościach, to w google
    wygrzeb z forum pl.misc.militaria wątek z okresu tuż po zdarzeniach, w
    którym to rozważano. Wbrew pozorom nie jest to takie proste, jak Ci się
    wydaje, a i wskazanie jednej konkretnej osoby ponoszącej winę za to
    nieszczęście w mojej ocenie nie jest możliwe. Złożyło się na to kilka
    czynników i zaniedbania kilku osób - niekoniecznie bezpośrednio
    związanych z samą akcją. Ci, którzy za Magdalenkę odpowiedzieli karnie,
    odpowiadali nie za skutki, tylko za naruszenie przepisów o sposobie
    organizacji takiej operacji. Ale to temat na osobną dyskusję, raczej o
    taktyce działań specjalnych, niż prawie, więc nie to miejsce i nie ten
    czas.

    > Moze byc numer. I kamera zeby nie bylo pozniej zwalania na innych.
    Vide
    > sprawa kryminalna przeciwko policyjnym kryminalistom za Magdalenke.

    Uwierz na słowo, że i bez numerów spokojnie się to robi na co dzień i
    działa. Tyle, że Ty raczej danych personalnych nie poznasz.