    From: "t0mala" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odbiór mieszkania
    Date: 31 Mar 2006 15:53:49 +0200

    Witam,

    Pozwolcie, ze naszkicuje sytuacje:

    1. dzisiaj zadzwonil do mnie moj Deweloper-Łaskawca i wrecz zazadal, abym jutro
    stawil sie na odbior mieszkania;

    2. odpowiedzialem, ze wedlug mojej wiedzy (dzwonilem do Inspekcji Budowlanej i
    uchylili dla mnie rabka tajemnicy) budynek jest jeszcze nieodebrany przez IB i
    w zwiazku z tym jestem zaskoczony zaproszeniem na odbior;

    3. Deweloper na to, ze o IB niech mnie glowa nie boli i ze oni chca mi oddac
    mieszkanie, a nie caly budynek, w zwiazku z czym prosze przyjsc szybko,
    podpisac, co trzeba i nie robic problemow;

    4. dla oszczednosci nerwow umowilem sie wstepnie na za tydzien z opcja
    przelozenia i postanowilem zasiegnac jezyka.

    Inne informacje, ktore moga okazac sie byc nie bez zwiazku:

    1. oddanie mieszkania jest na dzien dzisiejszy opoznione o pol roku;

    2. w umowie okreslona jest kara, jaka deweloper placi za kazdy miesiac
    opoznienia;

    3. w umowie nie ma sprecyzowanego sposobu poinformowania mnie o terminie
    odbioru mieszkania (tzn. nie ma ustepu mowiacego, ze o terminie odbioru dowiem
    sie np. poprzez list polecony);

    4. faktem niezbitym jest, ze pierwsze zaproszenie na odbior (rowniez
    telefoniczne) otrzymalem jakies 3 tygodnie temu, ale, primo, bylem wyjechany
    sluzbowo, secundo, budynek byl wowczas jeszcze w rozsypce (np. byla wymieniana
    hydraulika na dwoch pietrach) i wydalo mi sie oczywiste, ze o odbiorze nie moze
    byc mowy;

    5. innego niz telefoniczne zawiadomienia nigdy nie otrzymalem; ani o terminie
    odbioru, ani o opoznieniu w oddaniu budynku, nic;

    Pytania, na jakie bylbym niezwykle rad otrzymac odpowiedzi, brzmia:

    1. czy w ogole deweloper moze wymagac ode mnie odbioru takiego (tzn.
    znajdujacego sie w nieukonczonym budynku i nieodebranego przez Inspekcje
    Budowlana) mieszkania?

    3. czy z punktu widzenia prawa budowlanego moje mieszkanie - samemu bedac
    ukonczonym, ale znajdujac sie w budynku w trakcie wykanczania - jest
    gotowe/ukonczone?

    3. czy podstawa odmowy odbioru mieszkania moze byc fakt nieodebrania budynku
    przez Inspekcje Budowlana? o ile sie orientuje, bez pozytywnej weryfikacji
    budynku przez IB nie moge uzytkowac lokalu, tzn. nie moge sie do niego
    wprowadzic, ale odebrac pewnie moge - tylko czy musze? niefajnosc sytuacji, w
    ktorej bylbym zobligowany do podpisania protokolu odbioru polega na tym, ze
    stalbym sie tym samym wlascicielem mieszkania, a nie moglbym w nim zamieszkac;
    ergo: ja dalej de facto nie mialbym mieszkania, ale o kary za opznienie
    liczylyby sie tylko do dnia podpisania papieru...

    4. czy powinienem w ogole odmowic spotkania z deweloperem w celu odbioru - czy
    lepiej udac sie na odbior, ale pisemnie odmowic przyjecia mieszkania, motywujac
    to brakiem dokumenentow z Inspekcji Budowlanej?

    5. czy moge odmowic spotkania z deweloperem w celu odbioru, motywujac to
    brakiem oficjalnego zawiadomienia o terminie odbioru?

    Duzo tego, zdaje sobie sprawe, tym wieksza moja wdziecznosc z gory za
    wyswietlenie watpliwosci. A wiec: z gory dziekuje za wszelkie
    wyjasnienia.

    Pozdrawiam,

    t0mala

    (Przepraszam za crossposta, ale sprawa jest dla mnie z oczywistycz wzgledow
    wazna).