  • 11. Data: 2024-07-07 03:08:45
    Temat: Re: obostrzenia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Poważnie twierdzisz, że ktoś jeszcze ma wątpliwości że covid podobnie
    > jak grypa jest chorobą sezonową i lato nie jest akurat u nas sezonem.
    > Wystarczy ci że jakiś koronacelebryta powie że wirus lubi lato i wbrew
    > danym mu wierzysz bo dane są złe?

    A co to jest ta choroba sezonowa i jakie to ma w tej dyskusji znaczenie?

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2024-07-07 08:14:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A co to jest ta choroba sezonowa i jakie to ma w tej dyskusji znaczenie?

    Choroba sezonowa to taka, w której występowaniu występuje wyrażna
    sezonowośc. A znaczenie jest takie, że szef rady medycznej przy
    premierze, który odpowiadał za strategię walki z epidemią jest
    najwyrażniej tak odklejony że twierdzi że sezon na kowid występuje w lato.

    A najgorsze jest to, że Kviatek mówi, że skoro gość tak mówi, to
    widocznie tak jest...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2024-07-07 08:45:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2024 o 08:37, A. Filip pisze:

    > Im bardziej "śmiała" teza tym lepiej wypada ją uzasadnić.
    > Letnia teza jest "dość śmiała" IMHO.

    "Już są nowi chorzy. _Koronawirus_lubi_atakować_latem_"

    gośćpierdolnięty.gif

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-07-07 09:22:09
    Temat: Re: obostrzenia + OT
    Od: PD <p...@g...pl>

    land/#graph-cases-daily

> [...]
    > wiadomo dlaczego twierdzi, że już nikt nie ma wątpliwości.
    > To, że jakiś random nie ma wątpliwości, to z tego nijak nie wynika, że

    A z płaskoziemców szyderę robisz zamiast uszanować ich wątpliwości ;)

    Tak przy okazji, natknąłem się na tweeta, który jest fajnym
    podsumowaniem dyskusji pt. czy uczestnictwo w MN czyni uczestników
    faszystami. Perełka - https://prnt.sc/v7ORiDDk27bW

    PD

  • 15. Data: 2024-07-07 10:25:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > premierze, który odpowiadał za strategię walki z epidemią jest
    > najwyrażniej tak odklejony że twierdzi że sezon na kowid występuje w lato.

    Ale sezonowość to zależność od cyklicznych zmian klimatu, czy zależność
    od zjawisk okresowych niekoniecznie związanych bezpośrednio z klimatem?

    Np. wirus się rozprzestrzenia bo ludzie roznoszą go w ramach wyjazdów
    wakacyjnych, vs. rozprzestrzenia się z powodów klimatycznych (temp.,
    wilgotnosc etc.).

    > A najgorsze jest to, że Kviatek mówi, że skoro gość tak mówi, to
    > widocznie tak jest...

    Jak z tym facetem z Jagielonki bo jest z Jagielonki? :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2024-07-07 10:48:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale sezonowość to zależność od cyklicznych zmian klimatu, czy zależność
    > od zjawisk okresowych niekoniecznie związanych bezpośrednio z klimatem?

    Bez większego znaczenia. Po prostu kowid jest chorobą sezonową i u nas
    lato zdecydowanie nie jest sezonem na kowid. A tymczasem główny polski
    "naukofiec" odpala panikę, że właśnie zaczynają się letnia fala kowida,
    którą podobno wirus wyjątowo lubi. Tak jak wcześniej podobno wyjątkowo
    narażone były dzieci bo tak mowiła fachowczyni, której jedyną publikacją
    na temat kowida było zbieranie danych na temat co jej koledzy myślą o
    szczepionkach w internetowej ankiecie. Normalnie wirus pedofil -
    szczególnie morduje dzieci, jak wystarczy na wykres popatrzeć i widać że
    to bajki z mchu i paproci i generalnie dzieci są biegunowo odległe od
    grup ryzyka.

    Z tym że akurat ten konkretny naukofiec, to jest szef byłej medycznej
    rady przy premierze - czyli to on był odpowiedzialny za rekomendacje
    obostrzeń. A teraz widać, że gość jest po prostu pierdolnięty i wszędze
    widzi wirusa - nawet w dwa lata po zakończeniu pandemii w lato gdzie
    zawsze przypada minimum zachorowań. Więc obostrzenia były co prawda
    nielegalne ale za to wprowadzane na podstawie rekomendacji odklejonego
    gościa, co nawet po czterech latach nie potrafi się skleić z
    rzeczywistością.

    > Np. wirus się rozprzestrzenia bo ludzie roznoszą go w ramach wyjazdów
    > wakacyjnych, vs. rozprzestrzenia się z powodów klimatycznych (temp.,
    > wilgotnosc etc.).

    Po czym patrzymy na wykresy i widzimy że akurat w lato mamy minima
    zachorowań. Więc może być wszystko... no ale po prostu nie jest.

    > Jak z tym facetem z Jagielonki bo jest z Jagielonki? :)

    Ten facet... zacytował tylko artykuł z... science. Jagielonka była
    trochę podpuchą (nie zamierzoną).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-07-07 12:42:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 06.07.2024 o 22:19, Shrek pisze:

    > Poważnie twierdzisz, że ktoś jeszcze ma wątpliwości że covid podobnie
    > jak grypa jest chorobą sezonową i lato nie jest akurat u nas sezonem.

    Poważnie twierdzę, że ktoś jeszcze ma wątpliwości.

    https://ukhsa.blog.gov.uk/2024/05/13/should-we-be-wo
    rried-about-the-new-covid-19-variant-2/

    Jak zwykle tylko szury nie mają wątpliwości i jak zwykle wiedzą lepiej.
    I co ciekawe, naukowcy nadal twierdzą, że te "niedziałające" szczepionki
    są najlepszą ochroną...

    Tak więc zdecydowanie bardziej wolę, gdy fachowcy monitorują sprawę i
    mają wątpliwości, niż zawierzać "oczywistym faktom" randomów z usenetu.

    > Wystarczy ci  że jakiś koronacelebryta powie że wirus lubi lato i wbrew
    > danym mu wierzysz bo dane są złe?

    Nie, nie wystarczy. Ale dobrą przesłanką jest to, że inni ludzie którzy
    mają o tym pojęcie również o tym mówią. Najwyraźniej ta odmiana lubi
    bardziej. I nie wbrew danym, tylko wręcz przeciwnie.
    A jeszcze bardziej nie wystarczy jakiś random z usenetu, który twierdzi,
    że wie lepiej, bo swoje mądrości uzasadnia danymi, które dotyczą innych
    wariantów, które zanikają.

    > Poważnie?

    Poważnie.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 18. Data: 2024-07-07 12:48:40
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-07-07 o 10:48, Shrek pisze:

> [...]
    > nielegalne ale za to wprowadzane na podstawie rekomendacji odklejonego
    > gościa, co nawet po czterech latach nie potrafi się skleić z

    Chwalmy Putina za zakończenie pandemni. On uratował 10% ludków PL.

  • 19. Data: 2024-07-07 12:49:54
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-07-07 o 09:22, PD pisze:

> [...]
    >
    > Tak przy okazji, natknąłem się na tweeta, który jest fajnym
    > podsumowaniem dyskusji pt. czy uczestnictwo w MN czyni uczestników

    Paczaj na włochy.
    https://www.youtube.com/shorts/qtOen9i4Id0

  • 20. Data: 2024-07-07 13:45:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2024 o 12:42, Kviat pisze:

    > Poważnie twierdzę, że ktoś jeszcze ma wątpliwości.
    >
    > https://ukhsa.blog.gov.uk/2024/05/13/should-we-be-wo
    rried-about-the-new-covid-19-variant-2/

    I możesz wskazać gdzie są w tym artykule wątpliwości że w Polsce covid
    jest chorobą sezonową?

    > Nie, nie wystarczy. Ale dobrą przesłanką jest to, że inni ludzie którzy
    > mają o tym pojęcie również o tym mówią.

    Zawsze można zerknąć na wykres i spróbować samodzielnie wyciągnąć wnioski.

    Dobra - _twoim_ zdaniem lato jest sezonem covidowym?

    > Najwyraźniej ta odmiana lubi
    > bardziej. I nie wbrew danym, tylko wręcz przeciwnie.

    Dobra - o ile zaklad, że to lato również będzie w dołku a szczyt
    zachowan jak co roku w sezonie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!