    From: Maurycy Menke <g...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: obniżone premie
    Date: Mon, 11 Aug 2008 08:09:33 +0200

    Witam,
    Mam trudną sytuację w pracy. Jeśli kogoś interesuje więcej faktów,
    odsyłam do wątku "mobing?" z 30 czerwca. Tu podam jedynie ostatni
    epizod. Tuż przed wyjściem z firmy, na pożegnanie od szefowej
    usłyszałem, że mam zabrać komórkę (prywatną) i odbierać, jak będą mieli
    jakieś sprawy. Na moje pytanie o koszty rozmowy z zagranicy usłyszałem,
    że na pewno nie będą wielkie, a poza tym koszty obcięcia premii będą
    jeszcze większe.
    Z pracy dzwonili trzykrotnie. Telefonów nie odebrałem, co spowodowało
    pretensje przełożonych po moim powrocie. Premię obcięli za czerwiec, a
    potem również za lipiec (urlop miałem od 1 do 15 lipca).
    W trakcie urlopu mieliśmy sporą kontrolę. To z jej powodu nie chcieli
    mnie puścić, mimo podpisania wcześniej urlopu. Najciekawsze jest jednak
    to, że na pytanie dyrektorki całego pionu, dlaczego mnie nie ma (jestem
    odpowiedzialny za kilka kluczowych spraw), kierownictwo mojego działu
    powiedziało, że jestem zbyt wyszczekany, żeby rozmawiać z kontrolerami.
    Osoba przełożona wystawia comiesięczną ocenę. Na jej podstawie, za
    pomocą odpowiedniego wzoru, ustalana jest wysokość comiesięcznej premii.
    Próbowałem więc dowiedzieć się o przyczyny jej obcięcia. Za pierwszym
    razem usłyszałem od szefowej, że teraz je śniadanie, za drugim była
    zajęta. Powiedziała, że pamięta o mnie i jeszcze porozmawiamy.
    Najwidoczniej dużo je albo pracuje, bo rozmowy nigdy nie było.
    Pozostaje mi tylko domyślać się przyczyn. W przypadku premii czerwcowej
    zapewne było to osobliwe mobilizowanie załogi do większego wysiłku (w
    związku ze zbliżającą się kontrolą). W przypadku premii lipcowej,
    prawdopodobnie było to ukaranie za brak kontaktu.
    Niemniej, nie lubię pozostawać w sferze domysłów. Jak wyegzekwować od
    przełożonego podanie przyczyn owych not? Czy wolno mi się odwołać, np.
    prosząc o podanie źle wykonanych zadań i ich skutków?
    Pozdrawiam.