  • Data: 2008-08-11 10:53:38
    Temat: Re: obniżone premie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g7ol2v$otq$1@inews.gazeta.pl Maurycy Menke
    <g...@p...pl> pisze:

    > Tuż przed wyjściem z firmy, na pożegnanie od szefowej usłyszałem, że mam
    > zabrać komórkę (prywatną) i odbierać, jak będą mieli jakieś sprawy.
    Nie szkodzi. Niech sobie gada.

    > Na moje pytanie o koszty rozmowy z zagranicy usłyszałem, że na pewno nie
    > będą wielkie, a poza tym koszty obcięcia premii będą jeszcze większe.
    Trzeba było poprosić o wydanie na piśmie polecenia regulującego jak masz
    korzystać ze swojej własności.
    Najlepiej też na piśmie. ;))

    > Z pracy dzwonili trzykrotnie. Telefonów nie odebrałem, co spowodowało
    > pretensje przełożonych po moim powrocie.
    Trzeba było odesłać na drzewo. A w ogóle to zmienić numer (wiem, że bywa
    kłopotliwe) i wyciągnąć wnioski - czyli nie podawać go byle komu.

    > Premię obcięli za czerwiec, a potem również za lipiec (urlop miałem od 1
    > do 15 lipca).
    Moim zdaniem nawiązując stosunek pracy należy brać pod uwagę _wyłącznie_ te
    składniki wynagrodzenia, które są _pewne_ i na nie się nastawiać.
    Wszelkie uznaniówki, nagrody itp. "motywacyjne" ochłapy zależne od układów
    czy widzimisię pracodawcy czy innego kierowniczyny będą to będą, nie - to
    nie.
    Nie ma sensu liczyć na kasę, która zależy od oceny jakiegoś dupka.

> [...]
    > powiedziało, że jestem zbyt wyszczekany, żeby rozmawiać z kontrolerami.
    > Osoba przełożona wystawia comiesięczną ocenę. Na jej podstawie, za pomocą
    > odpowiedniego wzoru, ustalana jest wysokość comiesięcznej premii.
    > Próbowałem więc dowiedzieć się o przyczyny jej obcięcia. Za pierwszym
    > razem usłyszałem od szefowej, że teraz je śniadanie, za drugim była
    > zajęta. Powiedziała, że pamięta o mnie i jeszcze porozmawiamy.
    > Najwidoczniej dużo je albo pracuje, bo rozmowy nigdy nie było.
    > Pozostaje mi tylko domyślać się przyczyn.
    Niekoniecznie. Skoro istnieją jakieś zasady ustalania wysokości premii to
    należało wystąpić na piśmie o udostępnienie dokumentacji obowiązkowo
    prowadzonej przez pracodawcę (na mocy KP) celem ustalenia prawidłowego
    wynagrodzenia.

    > W przypadku premii czerwcowej zapewne było to osobliwe mobilizowanie
    > załogi do większego wysiłku (w związku ze zbliżającą się kontrolą). W
    > przypadku premii lipcowej, prawdopodobnie było to ukaranie za brak
    > kontaktu.
    J.w.

    > Niemniej, nie lubię pozostawać w sferze domysłów. Jak wyegzekwować od
    > przełożonego podanie przyczyn owych not? Czy wolno mi się odwołać, np.
    > prosząc o podanie źle wykonanych zadań i ich skutków?
    Po pierwsze nic na gębę, wszystko na piśmie.
    Po drugie - nie proś, nie odwołuj się lecz żądaj. Potem się zobaczy.

    Wiele z tego co opisałeś zależy, jak już tu wskazano - od regulaminów,
    ustaleń umownych. Kwestia - na ile zgodnych z prawem i na ile precyzyjnych.
    Może warto pomyśleć o (także już sugerowanym) kopniaku dla pracodawcy?
    Oczywiście po rozwiązaniu spornych kwestii, bo inaczej to ucieczka.

    --
    Jotte