eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › niezgodność z umową
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 21. Data: 2011-07-18 12:21:44
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: "E" <...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ivug02$1no$2@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-07-17 12:35, to pisze:
    >> begin Liwiusz
    >>
    >>> Skoro może prosić o nowy, a sprzedawca prośbę uznał (przez brak
    >>> odpowiedzi), to naprawa, zamiast wymiany telefonu nie jest najlepszym
    >>> pomysłem.
    >>
    >> A jakby klient tam napisał, że chce dostać milion dolarów to też
    >> sprzedawca miałby mu przelać, bo nie odpowiedział?
    >
    > Ja kiedyś napisałem, ze chcę 100zł i sąd zasądził.
    >

    W jakiego tytułu żądałeś dodatkowej kwoty w wysokości 100 zł ? Chyba trzeba
    to uzasadnić ?
    Hub



  • 22. Data: 2011-07-18 12:27:52
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-18 14:21, E pisze:

    > W jakiego tytułu żądałeś dodatkowej kwoty w wysokości 100 zł ? Chyba trzeba
    > to uzasadnić ?

    W piśmie reklamacyjnym żądałem jako "zadośćuczynienia" (ZTCP za fakt, że
    musiałem kupować inny, sprawny towar w droższej cenie). A w pozwie
    napisałem, że roszczenie zostało uznane (co jest prawdą, ponieważ
    sprzedawca nie odpowiedział).
    Gdyby to było 100 tysięcy, to na pewno byłby sprzeciw i sąd by się
    zastanawiał, na ile roszczenie jest zasadne, a tak skończyło się tylko
    nakazem zapłaty.

    --
    Liwiusz


  • 23. Data: 2011-07-18 14:34:03
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Kamil

    > Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać
    > towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga
    > nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni."

    Czyli w praktyce to sprzedawca decyduje.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 24. Data: 2011-07-18 14:54:25
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-07-18 12:39, Kamil wrote:
    > Dnia Mon, 18 Jul 2011 00:25:53 -0700 (PDT), mariolek napisał(a):
    >
    >>> No chyba raczej nie.
    >>> To decyzja klienta.http://uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka
    .php#faq1188
    >>
    >> do nas należy decyzja czy naprawimy czy bedziemy musieli dać nowy,
    >
    > Na szczęście nie do was :)
    > "...Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo
    > wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa
    > wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar.
    > Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas
    > żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. _Nie może on zatem sam_
    > _zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej_
    > _zgody_. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy,
    > gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to
    > udowodni."
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    nadmiernych w stosunku do czego?

    koszt naprawy - 100zł
    koszt wymiany - 1000zł

    CBDO

    gacek


  • 25. Data: 2011-07-18 15:23:27
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Liwiusz

    >> A jakby klient tam napisał, że chce dostać milion dolarów to też
    >> sprzedawca miałby mu przelać, bo nie odpowiedział?
    >
    > Ja kiedyś napisałem, ze chcę 100zł i sąd zasądził.

    Ale to niczego nie udowadnia, pewnie sprzedawca olał, bo dla 100 zł nie
    opłacało mu się nic robić.

    >> IMHO sprzedawca nie odpowiadając uznał sam fakt niezgodności towaru z
    >> umową, a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od niego.
    >
    > Uznał roszczenie klienta.

    IMHO uznał fakt istnienia niezgodności z umową.

    Poza tym -- co, jeśli klient zażąda wymiany na nowy towaru, który nie
    jest już produkowany lub zażąda naprawy, która nie jest możliwa?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 26. Data: 2011-07-18 15:49:32
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-18 17:23, to pisze:
    > begin Liwiusz
    >
    >>> A jakby klient tam napisał, że chce dostać milion dolarów to też
    >>> sprzedawca miałby mu przelać, bo nie odpowiedział?
    >>
    >> Ja kiedyś napisałem, ze chcę 100zł i sąd zasądził.
    >
    > Ale to niczego nie udowadnia, pewnie sprzedawca olał, bo dla 100 zł nie
    > opłacało mu się nic robić.

    Fakt, to żaden dowód, może poza tym, że zdaniem sądu roszczenie nie było
    zupełnie bezzasadne. Albo, co prawdopodobne, sąd się nie wgłębiał w
    materię problemu.


    >>> IMHO sprzedawca nie odpowiadając uznał sam fakt niezgodności towaru z
    >>> umową, a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od niego.
    >>
    >> Uznał roszczenie klienta.
    >
    > IMHO uznał fakt istnienia niezgodności z umową.

    Zasadniczo pewnie masz rację, ale dobrze było by to potwierdzić
    poprawnym sprzeciwem sprzedawcy i wygraną przez niego sprawą.


    > Poza tym -- co, jeśli klient zażąda wymiany na nowy towaru, który nie
    > jest już produkowany lub zażąda naprawy, która nie jest możliwa?

    Zwrot gotówki.

    --
    Liwiusz


  • 27. Data: 2011-07-18 19:33:42
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: mariolek <l...@g...com>

    On 18 Lip, 17:23, to <t...@x...abc> wrote:
    > begin Liwiusz
    >
    > >> A jakby klient tam napisał, że chce dostać milion dolarów to też
    > >> sprzedawca miałby mu przelać, bo nie odpowiedział?
    >
    > > Ja kiedyś napisałem, ze chcę 100zł i sąd zasądził.
    >
    > Ale to niczego nie udowadnia, pewnie sprzedawca olał, bo dla 100 zł nie
    > opłacało mu się nic robić.
    >
    > >> IMHO sprzedawca nie odpowiadając uznał sam fakt niezgodności towaru z
    > >> umową, a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od niego.
    >
    > > Uznał roszczenie klienta.
    >
    > IMHO uznał fakt istnienia niezgodności z umową.
    >
    > Poza tym -- co, jeśli klient zażąda wymiany na nowy towaru, który nie
    > jest już produkowany lub zażąda naprawy, która nie jest możliwa?
    >
    > --
    > "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    >  to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

    hhhmm tylko ciekawe jeśli serwis zmieni płytę główną - bo tak cos nam
    mówili ludzie z serwisu że dlatego pobyt telefonu się przedłuża bo
    bedą wymieniać płytę główną - czy to można zaliczyć do wymiany na nowy?


  • 28. Data: 2011-07-18 19:36:53
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: mariolek <l...@g...com>

    On 18 Lip, 17:23, to <t...@x...abc> wrote:
    > begin Liwiusz
    >
    > >> A jakby klient tam napisał, że chce dostać milion dolarów to też
    > >> sprzedawca miałby mu przelać, bo nie odpowiedział?
    >
    > > Ja kiedyś napisałem, ze chcę 100zł i sąd zasądził.
    >
    > Ale to niczego nie udowadnia, pewnie sprzedawca olał, bo dla 100 zł nie
    > opłacało mu się nic robić.
    >
    > >> IMHO sprzedawca nie odpowiadając uznał sam fakt niezgodności towaru z
    > >> umową, a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od niego.
    >
    > > Uznał roszczenie klienta.
    >
    > IMHO uznał fakt istnienia niezgodności z umową.
    >
    > Poza tym -- co, jeśli klient zażąda wymiany na nowy towaru, który nie
    > jest już produkowany lub zażąda naprawy, która nie jest możliwa?
    >
    > --
    > "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    >  to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

    hhhmm tylko ciekawe czy jak serwis wymieni płytę glówną ( bo tak coś
    wspominali z serwisu że najprawdopodbniej bedzie wymiana płyty
    głównej) to zaliczy się do wymiany na nowy telefon


  • 29. Data: 2011-07-18 19:41:01
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: mariolek <l...@g...com>

    On 17 Lip, 23:24, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
    > Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w
    wiadomościnews:4e22bb0b$0$2492$65785112@news.neostra
    da.pl...
    >
    > > IMHO sprzedawca (...) a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od
    > > niego.
    >
    > No chyba raczej nie.
    > To decyzja klienta.http://uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka
    .php#faq1188

    hhhmm czy jak serwis wymieni płytę glówną ( bo tak coś wspominali z
    serwisu że najprawdopodbniej że bedzie wymiana płyy głównej) to
    zaliczy się do wymiany na nowy telefon


  • 30. Data: 2011-07-18 19:56:27
    Temat: Re: niezgodność z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-18 21:41, mariolek pisze:
    > On 17 Lip, 23:24, "Veronika"<veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
    >> Użytkownik "to"<t...@x...abc> napisał w
    wiadomościnews:4e22bb0b$0$2492$65785112@news.neostra
    da.pl...
    >>
    >>> IMHO sprzedawca (...) a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od
    >>> niego.
    >>
    >> No chyba raczej nie.
    >> To decyzja klienta.http://uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka
    .php#faq1188
    >
    > hhhmm czy jak serwis wymieni płytę glówną ( bo tak coś wspominali z
    > serwisu że najprawdopodbniej że bedzie wymiana płyy głównej) to
    > zaliczy się do wymiany na nowy telefon

    Może już im lepiej napisz, aby nie wymieniali, bo Ty obiecałaś klientowi
    nowy telefon...

    --
    Liwiusz

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1