eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Jak to w końcu jest z gwarancją?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2011-07-16 20:16:02
    Temat: Jak to w końcu jest z gwarancją?
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

    Kupiłam czajnik z dwuletnią. Po roku użytkowania się zepsuł.
    Oddałam do autoryzowanego serwisu.
    Wymienili na nowy. Ten nowy po roku się zepsuł.
    Czy gwarancja biegnie na nowo od momentu wymiany?


  • 2. Data: 2011-07-16 20:21:23
    Temat: Re: Jak to w końcu jest z gwarancją?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-16 22:16, Veronika pisze:
    > Kupiłam czajnik z dwuletnią. Po roku użytkowania się zepsuł.
    > Oddałam do autoryzowanego serwisu.
    > Wymienili na nowy. Ten nowy po roku się zepsuł.
    > Czy gwarancja biegnie na nowo od momentu wymiany?

    Nie, chyba że będzie taki zapis w warunkach gwarancji.

    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2011-07-16 20:40:12
    Temat: Re: Jak to w końcu jest z gwarancją?
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 16-07-2011 o 22:21:23 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > W dniu 2011-07-16 22:16, Veronika pisze:
    >> Kupiłam czajnik z dwuletnią. Po roku użytkowania się zepsuł.
    >> Oddałam do autoryzowanego serwisu.
    >> Wymienili na nowy. Ten nowy po roku się zepsuł.
    >> Czy gwarancja biegnie na nowo od momentu wymiany?
    >
    > Nie, chyba że będzie taki zapis w warunkach gwarancji.

    Tak. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej


    leon

    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem


  • 4. Data: 2011-07-16 20:57:48
    Temat: Re: Jak to w końcu jest z gwarancją?
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>


    Użytkownik "leon" <l...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:op.vyqbpap7jbf22m@kameleon.telgam.pl...
    Dnia 16-07-2011 o 22:21:23 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):


    > >Nie, chyba że będzie taki zapis w warunkach gwarancji.

    > Tak. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej


    Uprzejmie dziękuję za dwie odpowiedzi. Sprzeczne.


  • 5. Data: 2011-07-16 21:08:18
    Temat: Re: Jak to w końcu jest z gwarancją?
    Od: Mario <m...@g...pl>

    > Uprzejmie dziękuję za dwie odpowiedzi. Sprzeczne.

    problemem jest potoczne myslenie i stawianie znaku rownosci miedzy
    wspomniana wyzej ustawa i slowem gwarancja...

    kupujac masz dwa osobne uprawnienia:

    1. ustawa jak wyzej i z jej tytulu 2 lata od daty zakupu
    2. gwarancja - JESLI wydana jest karta gwarancyjna... w tym wypadku
    producent sam dyktuje warunki i wystarczy, ze przeczytasz to co jest w
    karcie....

    jesli karty gwarancyjnej brak i skladasz "reklamacje" na podstawie
    paragonu to warunki dyktuje ustawa. sprzedawca (nie producent) odpowiada
    do 2 lat... chyba, ze podczas wymiany na nowy wyda Ci tez nowy
    paragon... mozna to potraktowac jak zwrot oraz nowy zakup w jednej
    chwili... wtedy zaczynamy liczyc kolejne 2 lata...

    wszystko to jest w google...


    pzdr


  • 6. Data: 2011-07-16 21:10:05
    Temat: Re: Jak to w końcu jest z gwarancją?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-16 22:57, Veronika pisze:
    >
    > Użytkownik "leon" <l...@h...pl> napisał w wiadomości
    > news:op.vyqbpap7jbf22m@kameleon.telgam.pl...
    > Dnia 16-07-2011 o 22:21:23 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    > napisał(a):
    >
    >
    >> >Nie, chyba że będzie taki zapis w warunkach gwarancji.
    >
    >> Tak. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    >
    >
    > Uprzejmie dziękuję za dwie odpowiedzi. Sprzeczne.

    One nie są sprzeczne, tylko mówią o czymś zupełnie różnym. Gwarancja
    jest taka, jaka jest zapisana w warunkach gwarancji. Oprócz tego dla
    konsumentów istnieje ochrona zapisana w podanej ustawie.


  • 7. Data: 2011-07-17 05:17:00
    Temat: Re: Jak to w końcu jest z gwarancją?
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>


    Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w wiadomości
    news:4e21f18c$0$2498$65785112@news.neostrada.pl...
    > Kupiłam czajnik z dwuletnią. Po roku użytkowania się zepsuł.
    > Oddałam do autoryzowanego serwisu.
    > Wymienili na nowy. Ten nowy po roku się zepsuł.
    > Czy gwarancja biegnie na nowo od momentu wymiany?

    Kilka lat temu miałam podobny przypadek, choć dotyczący magnetowidu. Zepsuł
    sie pod koniec gwarancji, wymieniono go na nowy i do tego nowego w serwisie
    otrzymałam nową gwarancję - z datą ważności startującą od dnia odbioru
    sprzętu z serwisu.
    Jeżeli serwis nie dał Ci nowej gwarancji - to raczej trudno będzie
    posługiwac się tą starą.

    marzatela
    ----------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl


  • 8. Data: 2011-07-17 20:36:40
    Temat: Re: Jak to w końcu jest z gwarancją?
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>


    Użytkownik "Marzena" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ivtr7m$kkj$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w wiadomości
    > news:4e21f18c$0$2498$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Kupiłam czajnik z dwuletnią. Po roku użytkowania się zepsuł.
    >> Oddałam do autoryzowanego serwisu.
    >> Wymienili na nowy. Ten nowy po roku się zepsuł.
    >> Czy gwarancja biegnie na nowo od momentu wymiany?
    >
    > Kilka lat temu miałam podobny przypadek, choć dotyczący magnetowidu.
    > Zepsuł sie pod koniec gwarancji, wymieniono go na nowy i do tego nowego w
    > serwisie otrzymałam nową gwarancję - z datą ważności startującą od dnia
    > odbioru sprzętu z serwisu.
    > Jeżeli serwis nie dał Ci nowej gwarancji - to raczej trudno będzie
    > posługiwac się tą starą.


    Gwarancja jest chyba ta sama, jest w niej wpis, że czajnik wymieniono na
    nowy.



  • 9. Data: 2011-07-18 22:12:56
    Temat: Re: Jak to w końcu jest z gwarancją?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Jul 2011, leon wrote:

    > Dnia 16-07-2011 o 22:21:23 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    > napisał(a):
    >
    >> W dniu 2011-07-16 22:16, Veronika pisze:
    >>> Kupiłam czajnik z dwuletnią. Po roku użytkowania się zepsuł.
    >>> Oddałam do autoryzowanego serwisu.
    >>> Wymienili na nowy. Ten nowy po roku się zepsuł.
    >>> Czy gwarancja biegnie na nowo od momentu wymiany?
    >>
    >> Nie, chyba że będzie taki zapis w warunkach gwarancji.
    >
    > Tak. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    Cytuję:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    +++
    4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581
    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
    ---

    Dla porządku powiadamiam, że właśnie 581 to jest "przedłużenie
    gwarancji" (oczywiście o "niezgodności" nie dyskutujemy).

    pzdr, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1