-
31. Data: 2011-07-18 20:51:42
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:j0235d$mev$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-07-18 21:41, mariolek pisze:
>> On 17 Lip, 23:24, "Veronika"<veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
>>> Użytkownik "to"<t...@x...abc> napisał w
>>> wiadomościnews:4e22bb0b$0$2492$65785112@news.neostra
da.pl...
>>>
>>>> IMHO sprzedawca (...) a to, czy naprawi, czy wymieni zależy nadal od
>>>> niego.
>>>
>>> No chyba raczej nie.
>>> To decyzja
>>> klienta.http://uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka
.php#faq1188
>>
>> hhhmm czy jak serwis wymieni płytę glówną ( bo tak coś wspominali z
>> serwisu że najprawdopodbniej że bedzie wymiana płyy głównej) to
>> zaliczy się do wymiany na nowy telefon
>
> Może już im lepiej napisz, aby nie wymieniali, bo Ty obiecałaś klientowi
> nowy telefon...
Żadne tam obiecała. I żadną tam płytę.
Musi wymienić na nowy. I tyle.
-
32. Data: 2011-07-18 20:51:44
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: <s...@a...pl>
> Po drugie: nawet jeśli żądanie 10 000zł byłoby nieuzasadnione (sprzeczne
> ze społeczno-gospodarczym celem itp.), to już żądanie wymiany na nowy
> jest prawidłowym żądaniem klienta i należy się do niego zastosować, jeśli
> się je wcześniej uznało, choćby poprzez bierność.
Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy za
telefon)?
-
33. Data: 2011-07-18 21:03:24
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-07-18 22:51, s...@a...pl pisze:
>> Po drugie: nawet jeśli żądanie 10 000zł byłoby nieuzasadnione (sprzeczne
>> ze społeczno-gospodarczym celem itp.), to już żądanie wymiany na nowy
>> jest prawidłowym żądaniem klienta i należy się do niego zastosować, jeśli
>> się je wcześniej uznało, choćby poprzez bierność.
>
> Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy za
> telefon)?
Tak, pod pewnymi warunkami:
"Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."
--
Liwiusz
-
34. Data: 2011-07-19 12:30:39
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: <s...@a...pl>
>> Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy
>> za
>> telefon)?
>
> Tak, pod pewnymi warunkami:
>
> "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
> wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
> nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
> wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
> niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
> naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."
To pytanie jest o tyle ciekawe, że jeśli klient kupił telefon za złotówkę to
w takiej sytuacji korzystnie jest rozwiązać umowę sprzedaży. W końcu zakup
nowego przez sprzedawcę by wymienić reklamujacemu wiaże się ze znacznymi
kosztami (kilkaset razy większymi niż cena zakupu przez klienta).
-
35. Data: 2011-07-19 12:35:30
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-07-19 14:30, s...@a...pl pisze:
>>> Czy alternatywą może być odstapinie przez sprzedawcę od umowy (zwrot kasy
>>> za
>>> telefon)?
>>
>> Tak, pod pewnymi warunkami:
>>
>> "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
>> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
>> wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
>> nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
>> wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
>> niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
>> naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."
>
> To pytanie jest o tyle ciekawe, że jeśli klient kupił telefon za złotówkę to
> w takiej sytuacji korzystnie jest rozwiązać umowę sprzedaży. W końcu zakup
> nowego przez sprzedawcę by wymienić reklamujacemu wiaże się ze znacznymi
> kosztami (kilkaset razy większymi niż cena zakupu przez klienta).
Fakt, tu jest ten kozi róg umów promocyjnych z operatorami, że
reklamowanie z związku z niezgodnością z umową nie zawsze może wyjść
klientowi na dobre.
A nie rzuciło mi się w oczy na razie żadne orzeczenie sądu w tym zakresie.
--
Liwiusz