  • Data: 2004-08-05 00:54:26
    Temat: nie wywiązanie się z umowy o dzieło (?)
    Od: "sniezka" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dobry wieczór wszystkim!
    Mam taki kłopot:
    Podpisałam z pewnym wydawnictwem umowę o dzieło, konkretnie tłumaczenie, z
    załącznikiem określającym stawkę za stronę. W umowie napisane jest, że
    wszelkie zmiany warunków muszą być udokumentowane na piśmie. Po tym jak
    oddałam moje "dzieło", okazało się, że stawka za stronę została obniżona -
    to zaniżone honorarium zostało mi już częściowo wypłacone (na konto), ale ja
    na razie nie podpisałam żadnego rachunku. Obniżenie stawki zostało mi
    zakomunikowane telefonicznie, co więcej w formie pytania, czy niby ja się
    zgadzam, na co ja odpowiedziałam, że bynajmniej. Teraz wydawnictwo
    argumentuje, że mnie niby "powiadomiło" a moją negatywną odpowiedzią nikt
    się nie przejmuje. Powodem zaniżenia stawki mają być usterki w tłumaczeniu,
    na ktore zwróciła uwagę korektorka. Wydaje mi się, że jest to
    nieporozumienie i że korektorka później wycofała się z tego zarzutu -
    zakładając, że ona to potwierdzi, że więc zaprzeczy, że były poważniejsze
    usterki (że więc to wydawnictwo nie wywiązało się z umowy a nie ja), to
    JAKIE KROKI MOGĘ PODJĄĆ, ŻEBY ODZYSKAĆ OWĄ CZĘŚĆ MOJEGO HONORARIUM????
    Chodzi mi o takie "realistyczne". Może można ich jakoś postraszyć??
    A jeżeli by korektorka nie stanęła po mojej stronie, to czy wtedy da się
    cokolwiek wskórać? Nie powiadomili mnie przecież pisemnie a zaczęli już
    wypłacać (mam rachunek z wypisaną obniżoną stawką).
    Będę wdzięczna za radę,
    Sniezka