eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawomoment zawarcia umowy sprzedaży, a regulamin sklepu internetowego › moment zawarcia umowy sprzedaży, a regulamin sklepu internetowego
  • Data: 2008-09-14 20:25:14
    Temat: moment zawarcia umowy sprzedaży, a regulamin sklepu internetowego
    Od: Anna <a...@i...net> szukaj wiadomości tego autora

    W regulaminie https://www.morele.net/info/regulamin/ sklepu
    internetowego znajduje się taki zapis:

    MOMENT ZAWARCIA WIĄŻĄCEJ UMOWY SPRZEDAŻY

    9. W przypadku wyboru przez klienta opcji wysyłki towaru, umowę
    sprzedaży uważa się za zawartą w chwili pisemnego potwierdzenia odbioru
    towaru przez klienta na liście przewozowym przesyłki.

    W przypadku odbioru towaru w netPunkcie umowę uważa się za zawartą w
    momencie wystawienia faktury lub paragonu przez sprzedawce

    Czy taki zapis ma jakąkolwiek moc? Wydaje mi się, że umowa sprzedaży
    jest zawierana w chwili zakupu na stronie internetowej, a nie w chwili
    odbioru towaru u dostarczyciela lub w placówce sprzedawcy.
    Czy sprzedawca może w regulaminie sklepu określać chwilę zawarcia umowy?

    Czy taki zapis regulaminu oznacza to, że jeśli zakupię towar przez
    internet, a odbiorę go w netPunkcie (placówka sprzedającego), to nie
    przysługuje mi prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni wynikające z
    tytułu zakupu dokonanego na odległość?

    Pozdrawiam,
    Anna