  • Data: 2007-09-11 19:52:16
    Temat: mieszkanie własnościowe i komornik
    Od: "Bart" <b...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczów prawników!
    Mam pytania odnośnie takiej sytuacji:
    Jest mieszkanie własnościowe kupione przez małeżnstwo.Oboje figurują w
    księdze wieczystej.
    Następuje rozwód bez podziału majątku.
    Jeden byłych małżonków popada w długi.
    Grozi mu egzekucja komornicza.
    I teraz:
    1.Czy mieszkanie własnościowe w takiej sytuacji może byc przedmiotem
    egzekucji komorniczej?
    2.Czy były małżonek tonący w dlugach może sprzedać swój 'udział w
    mieszkaniu' i czy drugi współwłaściciel musi sie zgodzić na taką sprzedaż?
    3.Jeżeli tak czy wystarczy umowa kupna-sprzedaży sporządzona przy dwóch
    świadkach?
    4.Czy kupującym może być ktoś z rodziny,np. córka z małżeństwa(wtedy byłaby
    współwłaśicielem z jednym z rodziców)?
    5.Czy jeżeli cena będzie niska to czy komornik może zablokować taką umowe
    sprzedaży?

    Dziękuje z góry za odpowiedźi,
    wiem,że powinienem pójśc z tym do prawnika po porade-ale dwóch odwiedziłem i
    nie odpowiedzieli mi satysfakcjonująco.

    Pozdrawiam,