    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: li
    Date: Sun, 07 Nov 2010 08:05:51 -0600

    On 11/7/2010 7:07 AM, LprzemekL wrote:
    > PANOWIE, przeraziłem się o co tu chodzi ? :
    >
    > ""Uwaga! Jeśli nabywasz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    > (mieszkania lub domu jednorodzinnego) od spółdzielni, nie podpisujesz
    > aktu notarialnego! Dlaczego? Bo w tym przypadku nie ma nabycia
    > własności. Właścicielem mieszkania pozostaje dalej spółdzielnia. Ty
    > zaś dostajesz ze spółdzielni dokument zwany przydziałem lokalu.""
    >
    > Przecież
    > Zgodnie z polskim prawem własność nieruchomości można przenieść na
    > ciebie tylko aktem notarialnym

    o widze, ze zaczynasz byc inteligentny.

    ty nie byłeś, nie jesteś i nie bedziesz po podpisaniu tego aktu
    notarialnego właścicielem tego mieszkania.

    czyj grunt tego nieruchomość, a grunt jest spółdzielni, wiec budynek
    też, więc twoje mieszkanie też.

    koniec.

    to co nabywasz tym aktem notarialnym nazywa się ograniczone prawo rzeczowe.
    Wiec niniejszym nabyłeś prawo do korzystania z mieszkania, którego
    właścicielem jest spółdzielnia.
    prawo takie jest dożywotnie, dziedziczne i zbywalne.
    czyli prawo do mieszkania sie dziedziczy jak i możesz go sprzedać,a
    spółdzielnia z tego mieszkania cię wywalić nie może tak jak np. w
    mieszkaniach loaktorskich.
    Ale fajnie to brzmi: kupiłem mieszkanie, co nie?

    nic z tych rzeczy, nie da sie kupić kawałka nieruchomości.

    Teraz o ile spółdzienia to robi, możesz wykupić również udział w
    gruncie, czyli zostać współwłaścicielem działki na której stoi budynek,
    w proporcjach równych wielości twojego mieszkania to powierzchni
    mieszkalnej całego budynku.
    I na równych prawach ze spółdzielnią bedziesz współwłaścicielem budynku,
    ze wskazaniem jaka część tego budynku czyli mieszkenia jest do towjej
    wyłącznej dyspozycji.
    No i powstanie wspólnota.
    Jak wszyscy wykupią mieszkania, to spółdzielnia zostanie wykopana, bo
    nic nie bedzie już jej łącznie z gruntem.
    Co najwyżej zacznie od was pobierać, zwykle większe, opłaty za przesył
    wody, ciepła, prądu, bo zapewne już domyśliłeś się, ze po pierwsze rury
    doprowadzające media, nie są waszą własnością i raczej nie będą, po
    drugie biegną po terenie spółdzielni, ba nawet po terenie innych
    wspólnot, które też mogą sobie zaśpiewać swoje własne opłaty.

    I w ten sposób zrobił się totalny bajzel, bo ktoś dzieś kiedyś wymyślił
    komunałkę pod tytułem spółdzielnia mieszkaniowa.